Producent af malkeudstyr holder styr på kompleks logistik med hjælp fra logistik-rådgiver
Onsdag 19. november 2025 kl: 12:00
Af: RedaktionenFragtregninger, zonetillæg og transportaftaler på tværs af landegrænser og verdensdele er for mange virksomheder en jungle. Hos BouMatic, der producerer og leverer avanceret malkeudstyr og -robotter til mælkeproducenter over hele verden og har europæiske centrallager i Skjern, blev løsningen at hente specialviden hos LogistikPartner, der rådgiver om international fragt og spedition
Henrik Outzen har været direktør i BouMatic i Danmark i halvandet år. Da han tiltrådte, var samarbejdet mellem de to virksomheder allerede veletableret.
- LogistikPartner har indsigt i alle de hundredvis af regler og detaljer, der gør transport så komplekst. Uanset, om det handler om kubikmeter, lademeter eller længde og om transporten, der skal til et europæisk land eller oversøisk, så har de et setup, der sikrer os den bedste pris i forhold til pålidelighed og sikkerhed, siger Henrik Outzen.
BouMatics europæiske centrallager findes i Skjern. Her modtages hver måned varer fra moderselskabet i USA, og her samles også en del af det udstyr, der produceres dels i Danmark, og dels i andre europæiske lande. Da kunderne findes over hele Europa, Asien og på andre oversøiske markeder, spiller logistik- og transportløsninger en helt central rolle.
- Når der kommer fakturaer fra speditører og transportører, der er spredt over hele Europa, kan det være meget svært for os at gennemskue, om prisen er rigtig, så derfor har det stor betydning, at vi har adgang til LogistikPartners software - ellers bliver det nemt uoverskueligt at kontrollere regningerne, fordi vores store leverancer ofte har 15-20 aktører pr. transport, siger han.
Henrik Outzen fremhæver, at samarbejdet med LogistikPartner og brug af deres software giver flere fordele.
- Jeg synes, LogistikPartner gør et rigtig godt stykke arbejde, både i forhold til den analyse, de udfører, og også deres webprogram, der gennemgår fakturaerne og automatisk sammenligner med speditørernes oprindelige tilbud. Det reducerer risikoen for fejl, sparer os for mange omkostninger og det skærper vores opmærksomhed på omkostninger og kompleksiteten omkring fragt, siger Henrik Outzen.
BouMatics primære formål er at levere et højteknologisk produkt til mælkeproducenter. Fragt er et form for biprodukt, og for ham selv og virksomhedens øvrige medarbejdere har det en positiv betydning, at de har en underleverandør til at levere overblik og værktøjer.
- Jeg blev faktisk overrasket over, hvor meget speditørerne lader priserne stige - og hvor gode de og transportørerne er til at tjene på deres ydelser. Vi har ikke vores egen in-house fragtafdeling, så for os giver det rigtig god mening at bruge LogistikPartners ydelser, siger Henrik Outzen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Antallet af færgepassagerer, der sejler elektrisk, vil blive fordoblet de kommende år
- To tredjedele anser teknologi for at være afgørende for vækst
- Havneselskab vinder global bæredygtighedspris for krydstogtterminaler
- Svensk færgerederi ser lysere tider forude
- Lov om krigsforsikring er rettidig omhu
- Ny el-færge får længere ophold på værft i Svendborg
- Rederiorganisation indgår aftale om at styrke det civile forsvar
- Værft på Tasmanien skal bygge en elektriske hurtigfærge mere
- Hirtshals Havn lægger arealer til stor beredskabsøvelse
- Sydvestjysk havn er blevet medlem af nordeuropæiske havneorganisation
- Havneselskab har en længere krydstogtsæson
- Hurtigfærger får støtte fra Staten
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





