Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Flere er blevet mere tilfredse med Rejsekort

Torsdag 7. november 2019 kl: 11:53
Af: Redaktionen

Tilfredsheden med rejsekort er stigende. Flere og flere i Danmark anskaffer sig et rejsekort - og stadig flere vil anbefale rejsekortet til andre. Den seneste undersøgelse af rejsekortets popularitet foretaget af Epinion viser, at 78 procent af rejsekortkunderne mener, at rejsekortet gør det lettere at rejse med offentlig transport

Undersøgelse, som Epinion har foretaget for Rejsekort & Rejseplan A/S, viser også, at andelen af rejsekortbrugere, der vil anbefale rejsekortet til andre, er steget fra 27 procent i 2015 til 42 procent i dag.


Tilfredsheden er stigende
Undersøgelsen viser videre, at 69 procent af brugerne af rejsekortet er overordnet tilfredse eller meget tilfredse med kortet, mens 11 procent  er utilfredse eller meget utilfredse. 78 procent af brugerne svarer, at rejsekortet gør det nemmere at rejse med offentlig transport, Undersøgelsen viser samtidig, at 73 procent  af de borgere, der rejser med offentlig transport minimum en gang om året, har et rejsekort, som de anvender på deres rejser.
 

Det, brugerne angiver som de største fordele ved rejsekortet er, at de kun behøver én billet til alle rejser, og at de slipper for at tælle zoner. De største ulemper er, når man glemmer at checke ud - og at man skal huske at checke ind igen, når man skifter transportmiddel. Undersøgelsen viser, at 54 procent af brugerne kender Check Udvej - hvor man via web eller app kan checke ud, hvis man har glemt det.


- Det utrolig glædeligt at rejsekortet nu er blevet naturlig del af danskernes hverdag, og at 78 procent af brugerne synes, at rejsekortet gør det nemmere at bruge offentlig transport. Vi har stadig mange ting, vi kan gøre bedre, så det bliver endnu lettere at rejse kollektivt. Det gælder eksempelvis at udbrede kendskabet til vores Check-Udvej App og vores selvbetjening. Men vi har et rigtig godt udgangspunkt for at hjælpe til, at flere benytter kollektiv transport og dermed bidrager til at gøre Danmark grønnere, siger administrerende direktør i Rejsekort & Rejseplan A/S, Claus Rehfeld Moshøj.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst