Havnearbejdere i København har nedlagt arbejdet
Fredag 23. januar 2026 kl: 12:48
Af: Jesper Christensen
Lastbiler holder i kø foran containerterminalen i København på grund af en arbejdsnedlæggelse blandt terminalarbejderne
Arbejdsnedlæggelsen begyndte ved middagstid torsdag. Havnearbejdernes arbejdsnedlæggelse blev indbragt for Arbejdsretten, som fredag formiddag klokken 10 behandlede arbejdsnedlæggelsen.
Efter hvad vi her på transportnyhederne erfarer, skyldes arbejdsnedlæggelsen uenighed mellem havnearbejderne og ledelsen af Copenhagen Malmö Port om flere punkter - blandt andet sikkerhed.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Kronprinsen var med de sidste motorkøretøjer over den gamle bro over Storstrømmen
- Transportvirksomhed tog tre to-akslede trailere med gardiner
- Balance mellem mænd og kvinder skaber basis for et godt arbejdsklima
- Landtransport med fokus på vand har fået fire nye gardintrailere
- Speditører ser gode takter i regeringsgrundlag, men kan ikke finde transport og logistik mangler
- Speditionsvirksomhed er blandt Danmarks bedst ledede virksomheder
- Godstransporten skal højere op på den politiske dagsorden
- Udenlandsk lastbilchauffør kørte mod færdselsretningen
- Fællesråd for landdistrikter peger på et markant løft af den kollektive trafik
- Vognmandsorganisation har en klar forventning om samarbejde med den nye transportminister
- Den nye transportminister er uddannet sygeplejerske
- Vognmandsorganisation har set grundlaget i gennem
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





