Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

App nåede ny rekord hos DSB

Torsdag 4. september 2025 kl: 13:51
Af: Redaktionen

I løbet af august brugte en million forskellige brugere DSB's app. Det svarer til, at hver sjette dansker på et eller andet tidspunkt i perioden har benyttet DSB’s app - eksempelvis ti at betale for en tur med tog eller bus


- Det er imponerende mange, der har brugt appen. Det tager jeg som et bevis på, at DSB’s app gør det enkelt og bekvemt at få den rigtige billet til rejsen, siger Charlotte Kjærulff, der er kundechef i DSB.


Nogle kunder har benyttet appen flere gange i løbet af måneden, men de tæller kun med en gang i opgørelsen. Andre har benyttet den enkelt gang. Uanset antallet der der i løbet af august blevet foretaget 2,7 millioner transaktioner, der dækker over mange forskellige køb - eksempelvis pendlerkort, pladsbilletter og andre billettyper.


DSB fremhæver, at det eksempelvis har været populært at købe Orange-billetter til både de lange rejser over Storebælt og de korte regionale rejser med toget. 71,7 procent af alle solgte Orange-billetter i august, blev købt ved hjælp af app'en. Det var også her, at langt de flest kunder købte deres pladsbilletter til togrejserne.


Rekord med Ed Sheeran
DSB noterer også, at app'ens check ind-funktionen er steget i populariet. Med check ind-funktionen i DSB's app kan man som rejsende checke sin rejse ind og ud på tværs af den kollektive trafik til Rejsekortpris. 

Den type rejser blev der foretaget 1,6 millioner af i august. Alene i uge 35 var der 110.000, der checkede ind og ud i trafikken. Der blev især rejst i de fire dage, hvor musikeren Ed Sheeran gav udsolgte koncerter i København.


- Rejser man med toget, så er det muligt at have alle sine billetkøb samlet ét sted. Når man som togkunde benytter DSB’s app, kan man blive medlem af DSB Plus, hvor man får point på af sine billetkøb. De point kan for eksempel  blive til en kop kaffe eller en croissant i en af DSB’s 7-Eleven butikker på landets stationer, siger Charlotte Kjærulff.


I løbet af august var der 80.000 medlemmer af DSB Plus, der brugte af deres point til køb i en af DSB’s 7-Eleven butikker.


Rejsekortet's plastløsning bliver til en digital løsning
Med den planlagte udfasning af det fysiske Rejsekort i 2026 forventer DSB, at endnu flere kommer til at benytte sig af check ind funktionen i selskabets app, hvor togkunder kan samle deres billetkøb et sted.


- Jeg kan kun opfordre kunderne til allerede nu at skifte fra plastic Rejsekortet til DSB’s app eller Rejsekort som app. Eller downloade begge. Så har du et alternativ, hvis den ene svigter, siger Charlotte Kjærulff.



Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Ny kvalifikationsprøve har udløst bekymring hos erhvervsskoler
- Trafikken over broerne steg i årets første halvdel
- App nåede ny rekord hos DSB
- Færger fragtede mere fragt og færre passagerer i juli
- DSB melder om god fremdrift i investeringer
- Arbejdstilsynet har fået ny hjemmeside
- Op mod 20 procent af trafikanterne sætter farten
- Cykelparkering med øget sikring er indrettet i en skibscontainer
- Trafikselskab og kommune indvier Danmarks første BikePod
- Passagertallet var det højeste i 25 år
- Flere rejste via lufthavn på Djursland i sommermånederne
- Den er på linie med stjerneskud i Ebeltoft

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst