Vejdirektoratet er klar til at åbne 12 kilometer sekssporet motorvej på Fyn
Onsdag 7. juli 2021 kl: 09:47
Af: RedaktionenFredag åbner Vejdirektoratet 12 udvidede kilometer af Motorvej E20 på Fyn mellem Odense V og Gribsvad. Strækningen er udvidet fra fire til seks spor med en tilladt hastighed på 110 km/t
Udbygningen af den 12 kilometer lange strækning gik i gang i foråret 2019. Siden december 2020 har selve udbygningen stået færdig - dog uden det sidste slidlag.
På Motorvej E20 over Fyn er der en årsdøgnstrafik på omkring 75.000 biler. Trafikken er ofte tæt i myldretiden om morgen og eftermiddagen.
Der udestår fortsat lidt restarbejder udenfor selve motorvejen - eksempelvis ny asfalt på samkørselspladsen ved Søndersøvej.
I 2022 skal der sættes støjskærme op flere steder på strækningen, så støjgenerne for borgerne tættest på motorvejen reduceres.
Udbygningen fra fire til seks spor pågår fortsat på etapen mellem Nørre Aaby og Gribsvad. Når denne udbygning er færdig, vil der være seks spor hele vejen mellem Middelfart og Odense V.
Der udestår fortsat lidt restarbejder udenfor selve motorvejen - eksempelvis ny asfalt på samkørselspladsen ved Søndersøvej.
I 2022 skal der sættes støjskærme op flere steder på strækningen, så støjgenerne for borgerne tættest på motorvejen reduceres.
Udbygningen fra fire til seks spor pågår fortsat på etapen mellem Nørre Aaby og Gribsvad. Når denne udbygning er færdig, vil der være seks spor hele vejen mellem Middelfart og Odense V.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Udspil skal styrke beskyttelsen af kritisk infrastruktur
- To store batterimoduler kan lagre energi til tre-fire færgeture
- 17 millioner pakker er sendt til Danmark fra webshop'er uden for EU
- Vejspærring i Aarhus skabte lange køer
- Vognmand i Himmerland hentede tre-akslet city asfalt tip-trailer I Østjylland
- Politiet tjekkede studentervogne
- Rumænsk chauffør var påvirket - politiet beslaglagde hans lastbil
- Vognmandsorganisation roser nye regler
- Kvinde skal i fængsel for at have kørt lastbil uden kørekort
- - Flere situationer er uafklarede
- Nyt cirkulære lægger nye retningslinjer for vejafgifsbøder
- Det er en stor sejr
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




