Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      


Femern A/S rekrutterer ingeniører i verdensklasse

Mandag 20. maj 2019 kl: 12:37
Af: Redaktionen


Femern A/S rekrutterer ingeniører i verdensklasse

Bygherreselskabet bag Femern-tunnelen, der netop har fået grønt lys til at bygge arbejdshavn og tunnelelementfabrik ved Rødbyhavn, er i fuld gang med at finde kvalificerede kandidater til løbende rekruttering over de kommende år. De nye medarbejdere supplerer den eksisterende stab af ingeniører og andre eksperter inden for blandt andet miljøledelse, sikkerhed, risikostyring og CSR, der i dag udgør holdet i Femern A/S

Femern A/S har senest ansat en håndfuld medarbejdere og får brug for flere i de kommende år til at styre byggeriet af verdens længste sænketunnel. Selskabet kommer til at vokse til dobbelt størrelse - til omkring 150 ansatte - i takt med at anlægsprojektet for alvor tager form.


- Vi har brug for verdens bedste ingeniører. Nogle af dem arbejder i Danmark, mens andre skal rekrutteres fra store projekter i resten af verden. Der er tale om højt specialiserede eksperter, og dem er der rift om. Derfor er vi også rigtig glade for, at der er mange dygtige folk, der viser interesse for at blive en del af holdet, siger HR-chef hos Femern A/S, Henrik Hartmann.


Det primære rekrutteringsmarked er Danmark og Tyskland, lige som man også har et vågent øje på relevante mega-projekter rundt omkring i verden. Nogle af de bedste kandidater kan lige nu arbejde på den anden side af jorden.


Det er især ingeniører, der bliver brug for til danmarkshistoriens største anlægsprojekt. De skal styre og føre tilsyn med rådgivere og entreprenører for at sikre, at de leverer den aftalte kvalitet. 


Ud over de erfarne specialister ansætter Femern A/S også nyuddannede ingeniører, som på Femern-byggeriet kan få deres første projekterfaring. En af dem er Frederik Trinder Nielsen, som har en kandidat i byggeteknologi med fokus på marinekonstruktioner og geoteknik.


- Det bliver sjovt i fremtiden, for jeg kommer jo til selv at køre igennem tunnelen - at vide, at dén har jeg været med til at bygge. Det er ekstremt spændende og helt unikt at få lov til at være med på et projekt i den her kaliber, siger Frederik Trinder Nielsen.


Det vil tage otte og et halvt år at bygge den 18 kilometer lange tunnel. Når byggeriet er i fuld gang, vil entreprenørernes flere tusinde arbejdere være beskæftiget på byggepladsen ved Rødbyhavn. Bygherren venter, at et lignende antal personer vil få arbejde hos underleverandører. 


Såvel entreprenører som underleverandører på Femern-projektet er underlagt sociale klausuler, hvilket blandt andet vil skabe 500 lærlingepladser.


26. marts besluttede forligskredsen bag den faste forbindelse under Femern Bælt at sætte et større anlægsarbejde i gang på dansk side - blandt andet etablering af arbejdshavn og tunnelelementfabrik. Anlægsarbejderne forventes påbegyndt i efteråret 2019.



Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst