Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
UNDERSØGELSE:

Komforten på færgerne til Bornholm kan forbedres

Tirsdag 3. september 2019 kl: 13:04
Share  


Af: Jesper Christensen

En undersøgelse slår fast, at komforten på Molslinjens færger til og fra Bornholm kan blive forbedret ved montering af en såkaldt t-foil stabilisator. Transportminister Benny Engelbrecht (S) forventer, at Molslinjen efterlever resultaterne fra undersøgelsen

Transportminister Benny Engelbrecht har orienteret forligskredsen bag færgebetjeningen af Bornholm (S, R, V, DF, SF, K og LA) om resultaterne af den skibstekniske undersøgelse af færgerne, der besejler Bornholm. Undersøgelen er lavet af FORCE Technology og viser, at monteringen af en såkaldt T-foil stabilisator på de to færger, Molslinjens Express 1 og Max, vil have en gavnlig effekt og gøre færgerne mere stabile og dermed reducere andelen af passagerer med søsyge.


- Det vil have en positiv effekt på færgerne til og fra Bornholm at montere en t-foil på hver færge. Det handler om at gøre rejseoplevelsen bedre for passagererne. Molslinjens direktør har tidligere udtalt, at selskabet hurtigst muligt vil bestille og montere en sådan, hvis det forbedrer rejseoplevelsen, så det forventer jeg selvsagt, at Molslinjen vil gøre, siger transportminister Benny Engelbrecht.


Baggrunden for undersøgelsen var, at passagererne klagede over, at Molslinjens færge, Express 1, vippede mere end den tidligere færge. Resultaterne af FORCE Technologys undersøgelse skal nu præsenteres for Molslinjen, som herefter har mulighed for at komme med bemærkninger.


Molslinjen har tidligere meldt ud, at rederiet er villig til at investere i en T-foil, hvis det er en løsning. 

Molslinjens færge Express 1 har tidligere haft en T-foil monteret. Det var før, Molslinjen chartrede færgen i 2012.


Fakta:
  • Molslinjen har været ansvarlig for færgebetjeningen af Bornholm i et år
  • Resultatet af den skibstekniske undersøgelse viser, at monteringen af en t-foil på Express 1 vil kunne medføre en reduktion i andelen af søsyge med 20 procent
  • På færgen Max vil andelen af søsyge kunne reduceres med 25-30 procent ved montering af en t-foil

Den skibstekniske undersøgelse, der er lavet af Force Technology, kan ses her:



Klik venligst

© Copyright 2020 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Lastbilchauffør fra Kroatien blev idømt fængelsstraf ved retten i Herning
- Opbygger var med til at vinde udbud og har leveret to opbygninger
- Nystartet vognmand kører ud med 650 nye heste
- Direktør i dansk vognmandsorganisation får britisk hædersbevisning
- Biogaslastbiler giver erfaringer til fremtiden
- Dagligvarerne kommer med biogas-lastbiler
- Shipping-firma i Fredericia kører ud med sværlasttrailer med udtræk
- Postkoncern sælger svensk datterselskab
- Udenlandsk lastbil havde hash med til Løsning
- Det første letbanetog er på vej til Odense - med lastbil
- Lastbil-koncerns danske selskab opnår højeste certificering inden for teknisk support
- Transportorganisation går fra en til to mand i Bruxelles

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst