Containerrederi vælger Malmö som anløbshavn på ny rute
Onsdag 17. april 2019 kl: 01:00
Af: RedaktionenNår Containerships starter sin nye tjeneste Scan Baltic 1, bliver Copenhagen Malmö port, CMP, en vigtig havn for import og eksport til og fra Sverige og Europa. I denne uge anløb det første containerskib til Norra Hamnen i Malmö
![]() |
Containerships tilbyder med sine ruter mere bæredygtige transporter med dør-til-dør løsninger. Derfor var kravet til de indgående havne i den nye rute Scan Baltic 1, at de i stor udstrækning kan tilbyde intermodale løsninger, hvor godset kan omlastes mellem tog, lastbil og skib.
- CMP Malmø tilbyder alle de løsninger, som vi som rederi inden for korte søtransporter ser som en forudsætning for, at vi kan sikre det høje serviceniveau, vores kunder har brug for, siger Urban Williamson, der er General Manager for Containerships.
- CMP tilbyder fleksibilitet og nem adgang til vores landtransporter, og CMP ser ud til at have de samme ambitioner for udvikling, som Containerships har. Vi tror på samarbejdet, og det er vores opfattelse, at vores ankomst har været længe ventet i regionen, så fremtiden ser spændende ud, siger han videre.
Malmö ligger strategisk godt placeret for skibe med transporter fra det sydlige Sverige og videre ud i Europa, men også som regionalt knudepunkt for korte nærtransporter.
- CMP styrker sin position som logistiknav, når vi nu bliver en del af Scan Baltic 1. I Malmö kan vi imødegå de krav som Containerships stiller, fordi vi kan tilbyde rendyrkede intermodale løsninger med nærhed til både tog og vejnet og med store arealer til omlastning. Det skaber både plads til effektiv håndtering og fleksible løsninger. Vi ser frem til det nye samarbejde og er glade for at hilse Containerships velkommen til Malmö, siger Ann-Charlotte Halldén Åkeson, der er Key Account Manager, Copenhagen Malmö Port.
Ved at udnytte transportformerne effektivt reduceres også klimapåvirkningerne. Transport af en container på lastbil mellem Barcelona og Malmö sender eksempelvis næsten 6.500 kg CO2 ud i atmosfæren, mens en intermodal transportløsning, hvor store dele af transporten foregår med skib og tog, reducerer udslippet med knap 4.500 kg.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Fragtmængderne fald i flere regioner
- Bilister i el-biler vælger færgen over Kattegat
- Sveriges største containerhavn får ny direkte forbindelse til Asien
- Martin industrivirksomhed har fået ny ejer og nyt navn
- Fem 13-liters tilpassede lastbilmotorer driver indlandsfragtskib
- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
- Hybrid ro/ro-færge til Det Irske Hav bliver testet i Kina
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |