Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Finsk rederi føjer polsk havn til sit nordsø-netværk

Tirsdag 12. august 2025 kl: 10:05
Af: Redaktionen

Finsk rederi føjer polsk havn til sit nordsø-netværk

Det finske rederi, Finnlines, der er en del af italienske Grimaldi Group, har tilføjet Gdynia i Polen til rederiets ugentlige North Sea service. Ruten, der besejles af tre hybride ro/ro-skibe i Finneco-klassen, kan ifølge rederiet skabe nye logistik-muligheder for danske virksomheder


Henning Fries fra Niels Winther Liner Agencies, der er rederiets danske agent, peger på, at Finnlines med polske Gdynia som ny anløbshavn styrker forbindelsen mellem Centraleuropa og Nordsøregionen og åbner nye muligheder for danske virksomheder inden for blandt andet vindenergi, landbrug og byggeri.


Selvom ruten ikke inkluderer en direkte anløbshavn i Danmark, spiller den ifølge Henning Fries en central rolle i det større Grimaldi-netværk af shortsea- og deepsea-ruter, der forbinder Europa med Nord- og Sydamerika, Afrika, Mellemøsten og Fjernøsten.


- Den nye forbindelse til Gdynia styrker vores evne til at tilbyde danske kunder adgang til et bredere netværk, der kombinerer shortsea og deepsea med moderne skibe, høj kapacitet og lavere CO2-aftryk. Vi oplever allerede interesse fra brancher med behov for transport af tungt og overdimensioneret gods. Det er en oplagt mulighed for at flytte store komponenter effektivt ad søvejen og undgå både omkostninger og trængsel på vejene, siger Henning Fries.


Ruten betjenes af tre Finneco-klasse hybrid ro/ro-skibe, der er specialbygget til at håndtere forskellige godstyper - eksempelvis break-bulk og høje og tunge enheder som landbrugs- og entreprenørmaskiner. Skibene sikrer sikker og effektiv håndtering af gods, der er for stort eller tungt til containertransport.


For yderligere at understøtte specialgodstransport introducerer Finnlines nye 80 fods mafi-trailere med indbyggede skinner, der er ideelle til transport af jernbanemateriel og andet ikke-standardiseret gods. Disse løsninger bidrager til kortere håndteringstid, øget sikkerhed og lavere omkostninger.


Finnlines har løsninger, der kan bringe CO2-udledningen ned med op til 90 procent, hvilket gør søtransport til et både økonomisk og bæredygtigt alternativ til vejtransport.


Hos Niels Winther Liner Agencies ser man frem til at præsentere de udvidede muligheder for de danske kunder og projektpartnere – og til fortsat at forbinde Danmark med verden gennem Grimaldi Groups voksende globale netværk.




Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Shipping-koncern i Esbjerg skifter direktør
- Finsk rederi føjer polsk havn til sit nordsø-netværk
- Færge til Tunø slog passagerekord
- Øresundshavn projekterer sit første landstrømsanlæg til containerskibe
- Nyt ejerskab skal styrke fiskerihavn i Thy
- Esbjerg får besøg af to store fiskeri-inspktionsskibe
- Nyt skib hos dansk rederi sejler ud på fast kontrakt
- En del af Østhavnen i Aalborg bliver militært område i nogle dage
- Alle er tabere med ny toldaftale med USA
- Svensk havn har taget endnu et skridt mod landstrøm til container- og bilskibe
- Emissionsfrie færge har sejlet testsejlads i Marmarahavet før afgang mod Femern Bælt
- Hurtigfærger skal være elektriske

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst