Virksomhed med mange forskellige aktiviteter kører ud med tre-akslet gardintrailer
Onsdag 30. oktober 2024 kl: 13:25
Af: Redaktionen
Harald Røgen & Sønner A/S, der har hjemsted i Stjær ved Galten vest for Aarhus, har fornyligt hentet en ny tre-akslet Kel-Berg gardintrailer med skydetag hos Lastas i Hedensted. Harald Røgen & Sønner A/S beskæftiger sig blandt andet med murer- og betonarbejde, entreprenør- og kloakarbejde, råstofudvinding og transport
Om den nye tre-akslede Kel-Berg gardintrailer:
Chassis-opbygning:
- Letvægts chassis med længdevanger opsvejst i I-profil
- Stærke tværvanger og forstærkninger
- Lukket cyklistværn i begge sider
- Tre ni-tons luftaffjedrede aksler med skivebremser
Gardin-opbygning:
- Skydetag med 90 procent åbning monteret på kraftige forbukkede alu-vanger
- 2 stk. sandwich stålbagdøre med plywood
- 9.000 kg TÜV-godkendt pladebund
- 6 stk. forskydelige sidestolper med bræddeholdere og 24 brædder
- Rustfri værktøjskasse i venstre side
- Surringsringe i kantskinner
- Indvendig længde - 13.650 mm
- Indvendig bredde - 2.480 mm
- Indvendig højde - For/Bag 2.740 mm/2.790 mm
Traileren, der er XL godkendt og har en tilladt totalvægt på 39.000 kg, er leveret af Jan Bertelsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.
Harald Røgen & Sønner A/S blev grundlagt som et murerfirma i 1950. Omkring 1967 investerede Harald Røgen i en rendegraver og i samme forbindelse i en grusgrav. I forbindelse med generationsskiftet, hvor Harald Røgens tre sønner, Jens, Knud og Henning, overtog firmaet, blev det omdannet til et aktieselskab. Firmaet beskæftiger sig i dag med alt inden for murer- og betonarbejde, entreprenør- og kloakarbejde, råstofudvinding, transport og VVS-arbejde.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




