KAMMERADVOKATEN OM FORURENING I JORDDEPONI VED RANDERS:
SVM-Regeringen er klar til at handle på første del af Kammeradvokatens undersøgelse, der vurderer, at selskabet DSH Recycling A/S, der er et søsterselskab til det konkursramte Nordic Waste A/S og via selskabet DSH Environment ApS og SDK Freja A/S er en del af A/S United Shipping & Trading Company i Middelfart, kan drages til ansvar for jordskredet ved Ølst syd for Randers
Kammeradvokaten afsluttede op til påske første del af sin undersøgelse af Nordic Waste-sagen. Denne del af undersøgelsen går på, om andre virksomheder end Nordic Waste A/S kan drages til ansvar for jordskredet ved Ølst. Undersøgelsen viser, at der er grundlag for, at Staten og Randers Kommune kan rette et krav mod DSH Recycling A/S, der er et søsterselskab til Nordic Waste A/S og ligesom Nordic Waste A/S ejet af DSH Environment ApS.
- Nu tager vi endnu et skridt på vejen mod at sikre, at så meget som muligt af regningen for jordskredet ved Ølst ender dér, hvor den hører hjemme, nemlig hos forureneren. Kammeradvokatens undersøgelse viser, at ansvaret for jordskredet ikke er begrænset til Nordic Waste A/S, der drev virksomheden, men også omfatter DSH Recycling A/S, der er en del af samme koncern. Derfor retter vi nu et krav mod DSH Recycling A/S, siger miljøminister Magnus Heunicke.
Kammeradvokatens undersøgelser falder i to dele. Den første del går på, om andre virksomheder ud over Nordic Waste A/S kan drages til ansvar for jordskredet ved Ølst. Den anden del går på, om ledelsen, ejerne eller andre personer hos Nordic Waste A/S kan gøres ansvarlig for de indtrufne skader.
Kammeradvokaten arbejder fortsat på at afslutte anden del af undersøgelsen.
Staten og Randers Kommune forfølger desuden fortsat sit krav i konkursboet efter Nordic Waste A/S.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Motorvejstilslutning ved Horsens spærres i en måned efter nytår
- Tysk pakkedistributør kører med el-lastbiler efter en kilometermodel
- Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes
Skriv din kommentar:
Søsterselskab kan drages til ansvar for jordskredet ved Ølst
Tirsdag 9. april 2024 kl: 13:01
Af: RedaktionenSVM-Regeringen er klar til at handle på første del af Kammeradvokatens undersøgelse, der vurderer, at selskabet DSH Recycling A/S, der er et søsterselskab til det konkursramte Nordic Waste A/S og via selskabet DSH Environment ApS og SDK Freja A/S er en del af A/S United Shipping & Trading Company i Middelfart, kan drages til ansvar for jordskredet ved Ølst syd for Randers
Kammeradvokaten afsluttede op til påske første del af sin undersøgelse af Nordic Waste-sagen. Denne del af undersøgelsen går på, om andre virksomheder end Nordic Waste A/S kan drages til ansvar for jordskredet ved Ølst. Undersøgelsen viser, at der er grundlag for, at Staten og Randers Kommune kan rette et krav mod DSH Recycling A/S, der er et søsterselskab til Nordic Waste A/S og ligesom Nordic Waste A/S ejet af DSH Environment ApS.
- Nu tager vi endnu et skridt på vejen mod at sikre, at så meget som muligt af regningen for jordskredet ved Ølst ender dér, hvor den hører hjemme, nemlig hos forureneren. Kammeradvokatens undersøgelse viser, at ansvaret for jordskredet ikke er begrænset til Nordic Waste A/S, der drev virksomheden, men også omfatter DSH Recycling A/S, der er en del af samme koncern. Derfor retter vi nu et krav mod DSH Recycling A/S, siger miljøminister Magnus Heunicke.
Kammeradvokatens undersøgelser falder i to dele. Den første del går på, om andre virksomheder ud over Nordic Waste A/S kan drages til ansvar for jordskredet ved Ølst. Den anden del går på, om ledelsen, ejerne eller andre personer hos Nordic Waste A/S kan gøres ansvarlig for de indtrufne skader.
Kammeradvokaten arbejder fortsat på at afslutte anden del af undersøgelsen.
Staten og Randers Kommune forfølger desuden fortsat sit krav i konkursboet efter Nordic Waste A/S.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Motorvejstilslutning ved Horsens spærres i en måned efter nytår
- Tysk pakkedistributør kører med el-lastbiler efter en kilometermodel
- Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



