Gebyr for ændringer til udstedte varebilstilladelser svarer til tidsforbruget
Onsdag 1. juli 2020 kl: 13:32
Af: RedaktionenGebyret for ansøgninger om ændringer til allerede udstedte varebilstilladelser ændres, så en ansøgende virksomhed ikke længere skal betale for ændring pr. tilladelse, men i stedet for den med ansøgningen brugte sagsbehandlingstid. Færdselsstyrelsen oplyser, at der skal betales gebyr for sagsbehandlingstiden uanset om man får afslag på sin ansøgning om ændringer eller ansøgningen godkendes og der udstedes nye varebilstilladelser
Har en virksomhed, inden ikrafttrædelse af det ændrede gebyr, ansøgt om godkendelse af ændringer og på den baggrund fået udstedt nye varebilstilladelser, kan virksomheden ansøge Færdselsstyrelsen om tilbagebetaling af det for meget betalte gebyr.
Beløbet, der betales tilbage, vil være differencen mellem det betalte beløb pr. tilladelse og en udregnet pris på baggrund af den konkrete sagsbehandlingstid.
Kendes sagsbehandlingstiden ikke præcist, estimeres det, hvad der forventeligt ville være af sagsbehandling på den konkrete sag efter en vurdering af sagens kompleksitet.
Interesserede kan læse “Bekendtgørelse om Færdselsstyrelsens gebyrer og afgifter på vejtransportområdet” her:
Interesserede kan læse “Bekendtgørelse om Færdselsstyrelsens gebyrer og afgifter på vejtransportområdet” her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




