Trafikselskaber og smart mobilitet er i fokus på gå-hjem-møde
Tirsdag 10. december 2019 kl: 12:04
Af: RedaktionenTØF inviterer i samarbejde med Kollektiv Trafik Forum til arrangementet “Trafikselskabers roller, strategi og samarbejde i en fremtid med smart mobilitet”
Claus Hedegaard Sørensen fra svenske K2 - Nationellt kunskapscentrum för kollektivtrafik, Lund, Sverige ser på emnet og fokuserer på følgende:
Hvad er trafikselskabernes rolle i en fremtid med Mobility as a Service (MaaS) og selvkørende busser? Hvilke muligheder og udfordringer giver nye mobilitetsformer?
Claus Hedegaard Sørensen har afdækket nordiske trafikselskabers roller og strategier i en fremtid med smart mobilitet. Til gå-hjem-mødet introducerer han kort K2 og vil dernæst præsentere anbefalinger fra et aktuelt forskningsprojekt.
Interesserede kan se mere her:
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Chauffør i taxi blev sigtet for at krænke kvindelig passager
- Brug en aktivitetserklæring til tilbageregistrering af takografdata
- Togselskab bakker op om sigtet medarbejder
- Lokaltog kører igen i Nordsjælland
- Letbanen i Odense har genoptaget driften i fuldt omfang
- Transportministeren har fundet penge til busruter
- Tog-værksted til nye el-tog er færdigt
- Politiet har sigtet to personer efter togulykke på Gribskovbanen
- Politiet får flere fartsynder fra udlandet til at betale bøder
- Busser erstatter aflyste tog i Nordsjælland
- Lokale tog i Nordsjælland er aflyst fra torsdag aften
- Dokumentation for sikkerheden ved to gangbroer er sendt af sted
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





