Sydjysk vognmand tipper med ny trailer
Onsdag 26. februar 2020 kl: 13:02
Af: Redaktionen
Vognmand Hardy Bjerregaard Kristensen, der har hjemsted i Brørup på vejen mellem Esbjerg og Kolding, har for nyligt afhentet en ny fire-akslet Kel-Berg tiptrailer, der kan rumme 37 kubikmeter i kassen, hos Lastas i Hedensted
Den nye tip-trailer, som vognmand Hardy Bjerregaard Kristensen med over 40 års brancheerfaring har taget i brug, er bygget op over et chassis med længdevanger opsvejst i boks-profil med stærke tværvanger og forstærkninger samt cyklistværn i begge sider.
Kassen er opbygget med side i alu-profiler med en godstykkelse indvendigt på 2,8 mm og udvendigt på 2,0 mm. Siderne er beklædt med 10 mm kunststof. Bagklappen er indvendig tophængt og har pneumatisk åbne- og lukkesytem med 3/2-ventil monteret for automatisk åbning. Tophængslerne er flyttet 180 mm frem for at give en 10 procent større åbning ved aflæsning.
Bunden, der er udført i 7 mm alu-plade i speciel slidstærk kvalitet, er beklædt med 15 mm kunststof.
Traileren, der har kost- og skovlbeslag samt en sort plast værktøjskasse i venstre side, er leveret med fire ni-tons luftaffjedrede aksler med skivebremser og hæve-/sænkeventil. Første aksel har liftfunktion, mens fjerde aksel er selvstyrende. Med traileren følger en Kel-Berg sikkerhedspakke med tilt-alarm, bak-alarm og dumperventil.
Den nye trailer er leveret af Anders Larsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



