Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Togoperatører imødekommer efterspørgsel på internationale togpendler

Mandag 19. marts 2018 kl: 12:43
Af: Redaktionen

Den svenske togoperatør, Greeen Cargo, er gået sammen med den belgiske togoperatør, Linea, så antallet af direkte forbindelser på den efterspurgte forbindelse - Belgium Direct - mellem Sverige og Belgien er blevet forøget, så der er plads ti lmere gods fra eksisterende kunder - og nye. I dag kører de to samarbejdspartnere fire dobbeltture om ugen

Belgium Direct startede 20. oktober 2016 og er en hurtig og miljøvenlig transportform af vognlast og internationale enheder mellem Skandinavien og Belgien. Den udvidede kapacitet, som en ekstra dobbelttur giver, aflaster også vejene med et tilsvarende antal lastbiler.


Green Cargo peger på, at CO2-udslippet ved at benytte tog til transporterne ligger 70 procent under CO2-udslippet, hvis godset skulle have været transporteret med lastbiler over en tilsvarende strækning.


Green Cargo peger på, at togforbindelsen Belgium Direct, typisk bliver brugt til transport af biler, kemiske produkter, papir og træ - samt  intermodala transporter med containere og sættevogne.


For belgiske Linea er Belgium Direct en del af transportkoncernens Green Xpress Network, for fortsætter med at vokse og øge skiftet mod mere transport med tog. Med Belgien Direct som en del af netværket kan Linea også tilbyde andre direkte destinationer for kunder i Sverige - eksempelvis i Frankrige, Holland og Spanie.


I Malmö benytter Green Cargo en ny terminal i Norra Hamnen, hvilket har forbedret kundebetjeningen.


Lineas, der er en af de største private togoperatører i Europa, har en ambition om at få mere god over på tog i stedet for lastbiler. Derfor har Libea fokus på at tilbyde togtransport på et højt kvalitetsniveau og dør til dør-løsninger. Lineas beskæftiger cirka 1.900 medarbejdere, som skaber en årlig omsætning på knap 500 millioner euro -  cirka 3,7 milliarder kroner.


Investeringsselskabet Argos Soditic ejer 69 procent af selskabet. Det resterende 31 procent ejes af de belgiske jernbaner - NMBS/SNCB. Lineas har hovedkontor i Bruxelles og kontorer i Frankrig, Italien, Holland og Tyskland. Koncernen råder over en flåde på over 200 lokomotiver og 7.000 vogne.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst