Iveco præsenterer 500 kilometers rækkevidde med sin første tunge elektriske lastbil
Torsdag 16. november 2023 kl: 13:35
Af: Redaktionen![Iveco præsenterer 500 kilometers rækkevidde med sin første tunge elektriske lastbil](/nonsec/NPIX/2023/11/kf818dhdgl9hcvgghlio-eway.jpg)
Den første tunge batteri-elektriske lastbil fra Iveco kan køre op til 500 kilometer på en opladning. Den nye Iveco S-eWay kan med en hurtig opladningskapacitet på 350 kW køre ind og bruges til eksempelvis regional transport. Med video fra Iveco
Den fuldt batterielektriske Iveco S-eWay har et batterisystem bestående af ni 82 kWh-batterier, der giver i alt 738 kWh. Iveco S-eWay har hurtig opladning op til 350 kW og kan genoplade 80 procent af batteriets ladetilstand på 90 minutter. Batterierne er blevet testet under virkelige forhold med ekstreme temperaturer fra -30 til +50 °C for at optimere batteriernes termiske styringssystem.
Iveco's to-akslede S-eWay trækker drives af dobbeltmotoren eAxle produceret hos Iveco's søstermærke, FPT Industrial, der er specialiseret i avancerede drivlinjeteknologier. Den dobbeltmotorede eAxle leverer 480 kW kontinuerlig effekt og et drejningsmoment på 1.800 Nm.
Akslens kompakte design gør det muligt at have alle batterimoduler i chassiset, så der ikke er behov for en "rygsæk" med batterier på førerhuset. Derudover betyder det kompakte design, at Iveco S-eWay kan udnyttes på samme måde med hensyn til længde som dieseldrevne versioner.
Den elektriske drivline har seks tilstande med regenerativ bremsning, der med til at maksimere energieffektiviteten.
Iveco S-eWay har et rummeligt førerhus med mange opbevaringsmuligheder. Førerpladsen har et stort 12,8-tommer digitalt førerdisplay, der er designet til kun at vise de mest relevante oplysninger for at gøre det enklere for chaufføren. Via et 17-tommer infotainmentdisplay, der med større ikoner er overskueligt at navigere i, er der adgang til et navigationssystem til tunge lastbiler med eksempelvis rutebegrænsninger.
![](https://www.transportnyhederne.dk/nonsec/cms/pyslhziw0trwy59pa6rl-eway-instru.jpg)
![Klik venligst](https://www.transportnyhederne.dk/nonsec/npix/Banner/nyhedsmail-bestilling(8).jpg)
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
![](/images/print.gif)
- De fem svenske havne i EU's TEN-T net bevarer deres status
- EU's transportnetværk er blevet revideret
- Aarhus Havn får EU-støtte til etablering af landstrøm til containerskibe
- Færgerederi har fået ny administrerende direktør
- Maskintrailer skal køre nordenfjords - og andre steder
- Del af Limfjordshavn bliver midlertidigt militært område
- 2023-resultat hos blomstertransporttør blev 85 procent mindre end året før
- Transportkoncern opnåede et mindre bruttoresultat med øgede markedsandele
- Vognmand i Vamdrup valgte city gardintrailer med en enkelt aksel
- Spørgsmål om overimplemetering bliver afgjort efter sommerferien
- Beløbsgrænse spænder ben for danske transportvirksomheder
- EU har skærpet sanktionerne mod Rusland og Belarus
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |