Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Amerikansk koncern vil køre elektrisk i Tyskland med svenske lastbiler

Torsdag 6. oktober 2022 kl: 11:40
Share  


Af: Redaktionen

Amerikansk koncern vil køre elektrisk i Tyskland med svenske lastbiler

20 batteri-elektriske lastbiler fra Volvo Trucks skal køre i Tyskland for amerikanske Amazon

Volvo Trucks vil levere 20 fuldt elektriske tunge lastbiler til Amazon i Tyskland inden årets udgang. De 20 Volvo FH Electric forventes at komme til at køre over en million landevejskilometer årligt.


Tunge lastbiler og andre erhvervskøretøjer står for omkring en trediedel af Tysklands indenlandske emissioner, hvilket gør dekarbonisering af vejtransport til et vigtigt problem at tage fat på.


- Store aktører i transportbranchen spiller en nøglerolle i at lede industriens bestræbelser på at sænke CO2-udslippet. Derfor er jeg glad for, at Amazon arbejder sammen med os for at hjælpe med at reducere deres emissioner i længere og tungere transportopgaver, siger Jessica Sandström, der er Senior Vice President for Product Management hos Volvo Trucks.


For Amazon vil lastbilerne erstatte et tilsvarende antal lastbiler med dieselmotorer og dermed spille en nøglerolle i koncernens elektrificeringsinitiativer på transportområdet.


- Amazon er forpligtet til at dekarbonisere sin flåde, og den midterste mile har været en notorisk svær at mindske sektor, forklarer Andreas Marschner, der er Vice President Transportation Services Europe hos Amazon. 


Han hilser derfor de elektriske lastbiler fra Volvo velkommen i Amazon's flåde.


Fakta om Volvo FH Electric:
  • Batterikapacitet: 540 kWh
  • Udgangseffekt: 490 kW kontinuerlig effekt
  • Rækkevidden er op til 300 kilometer, men Volvo FH Electric kan tilbagelægge op til 500 km i løbet af en normal arbejdsdag, hvis den får en en opladning i løbet af dagen -  for eksempel i chaufførens frokostpausen




Klik venligst

© Copyright 2022 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Færge- og fiskerihavn i nordvestvendsyssel bliver knudepunkt for lagring og udskibning af CO2
- City-trailer er hentet til Odense
- Lastbilforhandler og landevejstransportør tester brændstofforbruget ved varierende kørselsopgaver
- Klimaregulering af transportformer bør følges ad
- Elektrisk rugbrød er kåret som Årets Bil i Danmark 2023
- Priser på benzin of dieselolie så sådan ud 21. november
- Dieselolien har i snit kostet 15,64 kroner i 2022
- Elektrisk prototype kørte 475 kilometer på én opladning
- Gardintrailere efter en trækker er vejen frem for Esbjerg-virksomhed
- Tyve tog jernplader fra plads i Allerød
- Dynamiske skilte skal stoppe spøgelsesbilister ved Øresundsbron
- Lastbilsælger udvikler løsning til udvendig opbevaring af handsker og træsko

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst