VOGNMANDSFORMAND PÅ GENERALFORSAMLING:
På vognmandsorganisationen DTL’s generalforsamling i Aarhus i lørdags fik transportminister Thomas Danielsen (V) en hilsen fra bestyrelsesformand Jens H. Petersen, som aflagde sin første beretning
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Vognmand i Brædstrup har fået ny tre-akslet kærre med hejs
- Lastbilforhandler har åbnet for 400 kW ladeanlæg til tunge køretøjer
- Rigsrevisionen skal undersøge kontrollen med grisetransporter til udlandet
- Maj kom ud med to færre nyregistreringer end sidste år
- Maj i år lå én under maj sidste år
- Batteri-elektriske lastbiler over 16 tons er gået fra 60 til 152
- Antallet af nyregistreringer er steget med godt 9,8 procent
- Fire fire-akslede tiptrailere er bygget til asfalttransport
- Udstationeringssatser bliver opdateret pr. onsdag 1. juli
- Svensk-dansk postkoncern bygger ny terminal i Nordsverige
- Ny dieselmotor øger brændstofeffektivitet med op til fire procent
- Tre-akslet kærre er leveret med bagtip
Skriv din kommentar:
Forholdet til transportministeren var ikke det bedste til det sidste
Mandag 11. maj 2026 kl: 13:14
Af: Jesper ChristensenPå vognmandsorganisationen DTL’s generalforsamling i Aarhus i lørdags fik transportminister Thomas Danielsen (V) en hilsen fra bestyrelsesformand Jens H. Petersen, som aflagde sin første beretning
- Vores forhold til Thomas Danielsen var ikke det bedste til det sidste, sagde Jens H. Petersen og fortsatte:
- Det er os, der holder Danmark i gang. Det skal politikerne respektere.
DTL’s formand fremhævede i den forbindelse, at det er vognmandsorganisationens opgave at være synlige over for de politikere, der går efter magten.
- Det fortsætter vi med. Vi frygter ikke at sige tingene, som de er, sagde han videre og pegede på, at DTL gør sig synlig over for politikerne ved at fortælle om vognmændedens hverdag.
- Fortælle dem, at vi vil have mere mobilitet, mindre bureaukrati, lavere omkostninger og fair konkurrence.
Jens H. Petersen pegede også på, at DTL som organisation ikke er stærkere end baglandet - vognmændene.
- Men når baglandet er stærkt, engageret og mangfoldigt - som det er i dag - så kan vi rykke ved ting. Så kan vi påvirke lovgivningen. Så kan vi skabe bedre rammevilkår. Og så kan vi sikre, at danske vognmænd fortsat har en plads i fremtidens transportlandskab.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Vognmand i Brædstrup har fået ny tre-akslet kærre med hejs
- Lastbilforhandler har åbnet for 400 kW ladeanlæg til tunge køretøjer
- Rigsrevisionen skal undersøge kontrollen med grisetransporter til udlandet
- Maj kom ud med to færre nyregistreringer end sidste år
- Maj i år lå én under maj sidste år
- Batteri-elektriske lastbiler over 16 tons er gået fra 60 til 152
- Antallet af nyregistreringer er steget med godt 9,8 procent
- Fire fire-akslede tiptrailere er bygget til asfalttransport
- Udstationeringssatser bliver opdateret pr. onsdag 1. juli
- Svensk-dansk postkoncern bygger ny terminal i Nordsverige
- Ny dieselmotor øger brændstofeffektivitet med op til fire procent
- Tre-akslet kærre er leveret med bagtip
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




