VOGNMANDSFORMAND PÅ GENERALFORSAMLING:
På vognmandsorganisationen DTL’s generalforsamling i Aarhus i lørdags fik transportminister Thomas Danielsen (V) en hilsen fra bestyrelsesformand Jens H. Petersen, som aflagde sin første beretning
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Samarbejde mellem lastbilleverandør og uddannelsescenter skal styrke driftsøkonomien
- Transportkoncern med selskaber i otte lande øgede aktiviteterne og løftede resultaterne
- Sager om arbejdsskader og sociale forhold har udløst godt 17 millioner kroner
- Fire måneder har givet 2,4 millioner
- Vognmændene skal tænkes ind i Europas beredskab
- Fyns østligste erhvervshavn skal udvides
- Havneselskab med tre våde og en tør havn håndterede over en million ton i maj
- Fra 1. juli kommer der told på alle varer fra web-butikker uden for EU
- Dækproducent viste forskellen på sommer og vinter
- Ubalance kan udfordre stabilitet og sikkerhed
- Tysk lastbilproducent styrker satsningen på forsvar med nyt globalt brand
- Antallet af nyregistreringer er gået 15,7 procnet tilbage
Skriv din kommentar:
Forholdet til transportministeren var ikke det bedste til det sidste
Mandag 11. maj 2026 kl: 13:14
Af: Jesper ChristensenPå vognmandsorganisationen DTL’s generalforsamling i Aarhus i lørdags fik transportminister Thomas Danielsen (V) en hilsen fra bestyrelsesformand Jens H. Petersen, som aflagde sin første beretning
- Vores forhold til Thomas Danielsen var ikke det bedste til det sidste, sagde Jens H. Petersen og fortsatte:
- Det er os, der holder Danmark i gang. Det skal politikerne respektere.
DTL’s formand fremhævede i den forbindelse, at det er vognmandsorganisationens opgave at være synlige over for de politikere, der går efter magten.
- Det fortsætter vi med. Vi frygter ikke at sige tingene, som de er, sagde han videre og pegede på, at DTL gør sig synlig over for politikerne ved at fortælle om vognmændedens hverdag.
- Fortælle dem, at vi vil have mere mobilitet, mindre bureaukrati, lavere omkostninger og fair konkurrence.
Jens H. Petersen pegede også på, at DTL som organisation ikke er stærkere end baglandet - vognmændene.
- Men når baglandet er stærkt, engageret og mangfoldigt - som det er i dag - så kan vi rykke ved ting. Så kan vi påvirke lovgivningen. Så kan vi skabe bedre rammevilkår. Og så kan vi sikre, at danske vognmænd fortsat har en plads i fremtidens transportlandskab.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Samarbejde mellem lastbilleverandør og uddannelsescenter skal styrke driftsøkonomien
- Transportkoncern med selskaber i otte lande øgede aktiviteterne og løftede resultaterne
- Sager om arbejdsskader og sociale forhold har udløst godt 17 millioner kroner
- Fire måneder har givet 2,4 millioner
- Vognmændene skal tænkes ind i Europas beredskab
- Fyns østligste erhvervshavn skal udvides
- Havneselskab med tre våde og en tør havn håndterede over en million ton i maj
- Fra 1. juli kommer der told på alle varer fra web-butikker uden for EU
- Dækproducent viste forskellen på sommer og vinter
- Ubalance kan udfordre stabilitet og sikkerhed
- Tysk lastbilproducent styrker satsningen på forsvar med nyt globalt brand
- Antallet af nyregistreringer er gået 15,7 procnet tilbage
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





