REDERIORGANISATION OM UDSPIL PÅ SKATTEOMRÅDET:
SVM-Regeringen har torsdag præsenteret en række initiativer, der skal styrke dansk erhvervslivs rammevilkår. Som en del af udspillet vi SVM-Regeringen bevare DIS-ordningen - den såkaldte sømandsskat. Forslaget er ifølge rederiorganisationen Danske Rederier rigtig godt nyt for Det Blå Danmark
SVM-Regeringen har afsluttet et arbejde med at se på de gældende erhvervsstøtteordninger. Det betyder eksempelvis at DIS-ordningen, der har stor indflydelse på danskflagede skibsfarts internationale konkurrenceevne, bevares.
- Det er rigtig godt, at regeringen har besluttet sig for at bevare DIS-ordningen, også kendt som sømandsskatten. Jeg ser det som et meget klart udtryk for, at regeringen anerkender, at danskflaget skibsfart er værd at bevare og skaber stor værdi for Danmark. Det Blå Danmark er en dansk styrkeposition, som vi skal udvikle, ikke afvikle, siger Anne H. Steffensen, der er administrerende direktør i Danske Rederier.
Hun fremhæver, at Danske Rederiers sober og saglige arbejde med at forklare betydningen af skibe på dansk flag har båret frugt.
Uden sømandsskatten ville dansk skibsfart ifølge Danske Rederier blive svækket markant. Systemet med en sømandsskat er en form for global standard, som alle de andre søfartsnationer, danske rederier konkurrerer med på verdensmarkedet, også har.
Det vækker således glæde i Danske Rederier, at der nu igen er ro om skibsfartens og andre erhvervs rammevilkår.
- Jeg vil gerne kvittere for, at regeringen har lyttet til vores alvorlige bekymringer. Nu er der igen ro om rammevilkårene for dansk skibsfart. Vi er Danmarks største eksporterhverv og bidrager med jobs og velstand til hele landet. Så dagens udmelding er godt nyt for hele Danmark, siger Anne H. Steffensen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Dansk rederi sælger 23 år gammelt skib og indsætter et lidt større på Middelhavnsrute
- Stort færgerederi køber Østersøens nordligste færgerute med CO2-neutral drift
- Shippingfirma er hovedaktionær i nyt terminalselskab i Fredericia
- Staten eksproprierer Halsskov Færgehavn
- - Vi bliver CO2-neutrale i 2030
- Østjysk storhavn har sat ny conntainerrekord
- Århundredets storm rammer havneudvidelse - i bølgebassin indendøre
- Containerrederi sejler på ny rute mellem Aarhus og Baltikum
- Lastbilproducent indleder partnerskab med værftkoncern og havnselskab
- København kåret som Europas førende krydstogthavn for andet år i træk
- Elektrisk færge med dieselgeneratorer er på vej til danske farvande
- Besætning på liberiansk skib smed affald over bord i Østersøen
Skriv din kommentar:
Det er en klog beslutning at bevare DIS-ordning
Torsdag 20. juni 2024 kl: 13:16
Af: RedaktionenSVM-Regeringen har torsdag præsenteret en række initiativer, der skal styrke dansk erhvervslivs rammevilkår. Som en del af udspillet vi SVM-Regeringen bevare DIS-ordningen - den såkaldte sømandsskat. Forslaget er ifølge rederiorganisationen Danske Rederier rigtig godt nyt for Det Blå Danmark
SVM-Regeringen har afsluttet et arbejde med at se på de gældende erhvervsstøtteordninger. Det betyder eksempelvis at DIS-ordningen, der har stor indflydelse på danskflagede skibsfarts internationale konkurrenceevne, bevares.
- Det er rigtig godt, at regeringen har besluttet sig for at bevare DIS-ordningen, også kendt som sømandsskatten. Jeg ser det som et meget klart udtryk for, at regeringen anerkender, at danskflaget skibsfart er værd at bevare og skaber stor værdi for Danmark. Det Blå Danmark er en dansk styrkeposition, som vi skal udvikle, ikke afvikle, siger Anne H. Steffensen, der er administrerende direktør i Danske Rederier.
Hun fremhæver, at Danske Rederiers sober og saglige arbejde med at forklare betydningen af skibe på dansk flag har båret frugt.
Uden sømandsskatten ville dansk skibsfart ifølge Danske Rederier blive svækket markant. Systemet med en sømandsskat er en form for global standard, som alle de andre søfartsnationer, danske rederier konkurrerer med på verdensmarkedet, også har.
Det vækker således glæde i Danske Rederier, at der nu igen er ro om skibsfartens og andre erhvervs rammevilkår.
- Jeg vil gerne kvittere for, at regeringen har lyttet til vores alvorlige bekymringer. Nu er der igen ro om rammevilkårene for dansk skibsfart. Vi er Danmarks største eksporterhverv og bidrager med jobs og velstand til hele landet. Så dagens udmelding er godt nyt for hele Danmark, siger Anne H. Steffensen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Dansk rederi sælger 23 år gammelt skib og indsætter et lidt større på Middelhavnsrute
- Stort færgerederi køber Østersøens nordligste færgerute med CO2-neutral drift
- Shippingfirma er hovedaktionær i nyt terminalselskab i Fredericia
- Staten eksproprierer Halsskov Færgehavn
- - Vi bliver CO2-neutrale i 2030
- Østjysk storhavn har sat ny conntainerrekord
- Århundredets storm rammer havneudvidelse - i bølgebassin indendøre
- Containerrederi sejler på ny rute mellem Aarhus og Baltikum
- Lastbilproducent indleder partnerskab med værftkoncern og havnselskab
- København kåret som Europas førende krydstogthavn for andet år i træk
- Elektrisk færge med dieselgeneratorer er på vej til danske farvande
- Besætning på liberiansk skib smed affald over bord i Østersøen
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




