Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Transportkoncern kombinerer sø- og banetransport mellem øst og vest

Onsdag 31. juli 2019 kl: 08:23
Share  


Af: Redaktionen

Den dansk baserede transportkoncern, DSV, kombinerer søfragt og banetransport af fulde containere fra lande som Japan, Taiwan og Sydkorea. De fuldt lastede og lukkede containere sejles fra afsenderlandene med skib til Kina, hvor de blive løftet på togvogne, der bringer dem til destinationerne i Europa

DSV peger på, at kombinationen af søfragt og banetransport nedbringer transittid fra lande i Fjernøsten, hvilket er et godt argument, da import af FCL-containere fra lande som Japan, Korea og Taiwan normalt foregår med eksempelvis skib og er påvirket af transittid og pris. DSV’s løsning, der går under navnet ’Sea-Rail’, er ret enkelt.


- Sea-Rail er hurtigere end søfragt og billigere end luftfragt og kræver ikke noget ekstra fra kunden. Transporten udføres uden omlæsninger mellem forskellige containertyper, og dokumenthåndteringen er simpel, fordi der er tale om præcis de samme dokumenter som ved søfragt, siger Tine Jørgensen, der er Product Manager på banetransport hos DSV.


Sea-Rail som løsning foregår ved, at containerne sejles fra for eksempel Sydkorea til Kina, hvorefter containerne flyttes over på det kinesiske banenetværk med forbindelse mod Europa. For at sikre en og effektiv spedition af containerne fra havn til baneterminal foretager DSV i Kina forseglede skift uden om told. 


Med søfragt alene tager rejsen fra Sydkorea til Danmark omkring 42 dage. Med Sea-Rail opererer DSV med en transittid på 25 dage - en tidsbesparelse på 17 dage.




Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Speditionsvirksomhed udvider i Sydeuropa
- FN's klimatopmøde sætter fokus på transportområdet
- Erhvervsminister kommer med opfordringer til EU-kommissionen
- Flere og flere tager hurtigfærgerne over Kattegat
- Skoleskibe skal ud på to togter - hver
- Container nummer 540.363 er lastet på et skib i Aarhus Havn
- Færgerederi udvider trafikken mellem Danmark og Nordatlanten
- Rederier deler pladsen på deres færger
- Taskforce kommer med 10 anbefalinger for at få kvinder til at stå til søs
- Søfartsstyrelsen sælger inspektionsskib
- Dansk maritim servicevirksomhed får eget værksted i Vestafrika
- Virksomhed i Aalborg arbejder med bæredygtige løsninger til ballastvand


Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst