EFTER UNDERSØGELSE:
FynBus har igen spurgt kunderne - det er dem, der køber billet til trafikselskabets busser - hvor tilfredse de er. Den seneste kundetilfredshedsundersøgelse melder om stor tilfredshed og fremgang på næsten alle parametre. Når man dertil lægger at kundetilfredsheden befinder sig i den høje ende af skalaen, kan resultaterne næsten ikke blive bedre, lyder det i en kommentar fra FynBus
Det er ikke fordi 2024 har været et stille år. I det forgangne år har kunderne både skullet forholde sig til ændrede busruter, nye måder at billettere på og afskaffelse af fysiske køreplaner.
Undersøgelsens resultater synes at understrege, at det ikke betyder det store, når blot man er godt informeret.
Overordnet set går FynBus frem på både tilfredshed, loyalitet og image, og under disse tal gemmer sig en fremgang på så vigtige parametre som tilfredshed med pris, information om forsinkelser og aflysninger, køreplaner og billetsystem.
Den samlede kundetilfredshed er steget fra 73,9 i september 2023 til 76,0 i september i år.
Et opslag i undersøgelsen viser, at FynBus med rette kan fremhæver, at der har været fremgang på næsten alle parametre.
De punkter - det er fire ud af i alt 21 - hvor FynBus's kunder var mindre tilfredse i september 2024 end i samme måned sidste år var indeklimaet i bussen (72,5 til 72,3), den indvendige rengøring (73,3 til 71,6) , bussen overholdelse af køreplanen (74,6 til 74,1) og opbevaringsmuligheder for bagage (69,6 til 69,3).
Der, hvor FynBus ligger højest er punktet "Hvor sandsynligt er det, at du vil køre med FynBus igen?". Her er FynBus gået frem fra 92,5 til 94,0.
Undersøgelsen er foretaget i efteråret 2024 af analysebureauet Wilke, og undersøgelsens svar er baseret på 1.088 respondenter.
De seneste års undersøgelser af kundetilfredsheden med FynBus kan ses her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Stationer får et tryghedsløft
- Busforhandler ændrer i organisationen
- Sønderjysk havn med store kraner får ny økonomichef
- Varebil-model har sprintet i 30 år
- Varebiler får udvidet den daglige garanti
- Landets næststørste lufthavn melder om en god vintersæson
- Svensk-dansk postkoncern lukker den sidste postkasse ved udgangen af i år
- Over 4,3 millioner passagerer har svirpet sig til en tur med Movia
- App som billet-betaler bliver også brugt uden for Hovedstadsområdet
- Fly fragtede mere luftfragt til og fra Billund
- Vognmandsorganisationer fra Frankrig, Tyskland og Norden opfordrer til bedre rammebetingelser
- Rabat på Pendlerkort forsvinder 1. april
Skriv din kommentar:
Fyn har måske Danmarks mest tilfredse buskunder
Tirsdag 26. november 2024 kl: 12:11
Af: RedaktionenFynBus har igen spurgt kunderne - det er dem, der køber billet til trafikselskabets busser - hvor tilfredse de er. Den seneste kundetilfredshedsundersøgelse melder om stor tilfredshed og fremgang på næsten alle parametre. Når man dertil lægger at kundetilfredsheden befinder sig i den høje ende af skalaen, kan resultaterne næsten ikke blive bedre, lyder det i en kommentar fra FynBus
Det er ikke fordi 2024 har været et stille år. I det forgangne år har kunderne både skullet forholde sig til ændrede busruter, nye måder at billettere på og afskaffelse af fysiske køreplaner.
Undersøgelsens resultater synes at understrege, at det ikke betyder det store, når blot man er godt informeret.
Overordnet set går FynBus frem på både tilfredshed, loyalitet og image, og under disse tal gemmer sig en fremgang på så vigtige parametre som tilfredshed med pris, information om forsinkelser og aflysninger, køreplaner og billetsystem.
Den samlede kundetilfredshed er steget fra 73,9 i september 2023 til 76,0 i september i år.
Et opslag i undersøgelsen viser, at FynBus med rette kan fremhæver, at der har været fremgang på næsten alle parametre.
De punkter - det er fire ud af i alt 21 - hvor FynBus's kunder var mindre tilfredse i september 2024 end i samme måned sidste år var indeklimaet i bussen (72,5 til 72,3), den indvendige rengøring (73,3 til 71,6) , bussen overholdelse af køreplanen (74,6 til 74,1) og opbevaringsmuligheder for bagage (69,6 til 69,3).
Der, hvor FynBus ligger højest er punktet "Hvor sandsynligt er det, at du vil køre med FynBus igen?". Her er FynBus gået frem fra 92,5 til 94,0.
Undersøgelsen er foretaget i efteråret 2024 af analysebureauet Wilke, og undersøgelsens svar er baseret på 1.088 respondenter.
De seneste års undersøgelser af kundetilfredsheden med FynBus kan ses her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Stationer får et tryghedsløft
- Busforhandler ændrer i organisationen
- Sønderjysk havn med store kraner får ny økonomichef
- Varebil-model har sprintet i 30 år
- Varebiler får udvidet den daglige garanti
- Landets næststørste lufthavn melder om en god vintersæson
- Svensk-dansk postkoncern lukker den sidste postkasse ved udgangen af i år
- Over 4,3 millioner passagerer har svirpet sig til en tur med Movia
- App som billet-betaler bliver også brugt uden for Hovedstadsområdet
- Fly fragtede mere luftfragt til og fra Billund
- Vognmandsorganisationer fra Frankrig, Tyskland og Norden opfordrer til bedre rammebetingelser
- Rabat på Pendlerkort forsvinder 1. april
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |