Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Tilbud lå 100 procent over - udbud om landstrøms skal gå om

Tirsdag 14. marts 2023 kl: 09:52
Af: Redaktionen

By & Havn, der blandt andet har til formål at forestå havnedrift i Københavns Havn, har besluttet at annullere udbuddet af et fremtidigt landstrømsanlæg til krydstogtskibe, som efter planen skal stå færdigt inden udgangen af 2024

Baggrunden er, at de to indkomne tilbud langt overstiger det fastlagte budget for etableringen af anlægget.


Landstrømsanlæg til krydstogtskibe i Københavns Havn skal i et samarbejde mellem Københavns Kommune, By & Havn og Copenhagen Malmø Port (CMP), hvor By & Havn er bygherre på anlægget.


By & Havn har haft en samlet entreprise for et anlæg med i alt fem tilslutningspunkter i udbud - to tilslutninger på Langelinie og tre på krydstogtterminalen på Oceankaj i Ydre Nordhavn.


Der er kommet to tilbud, som begge overstiger budgettet med mere end 100 procent. Derfor har By & Havn meddelt de to bydere, at udbuddet annulleres. Den højere pris skyldes blandt andet den generelle prisudvikling og kompleksiteten af udbuddet.


Havnebygmester og anlægschef i By & Havn, Hans Vasehus, fortæller, at By & Havn sammen med partnerne CMP og Københavns Kommune er enige om, at der skal gennemføres et nyt udbud.


- Det er ærgerligt, når et udbud skal gå om, men i dette tilfælde er tilbuddene meget langt fra det forventede, og der er derfor behov for, at vi kigger tingene igennem igen, så vi kan sikre et bedre tilbud og en bedre løsning, siger havnebygmester og anlægschef i By & Havn, Hans Vasehus.


Københavns Kommune, By & Havn og CMP er gået i dialog om, hvordan det kommende udbud kan laves, så man kan komme i gang med anlægsarbejdet og forsyningen af landstrøm til krydstogtsskibe, der anløber København. 


Der er uvist, om annulleringen af udbuddet vil påvirke udrulningen af landstrøm rent tidsmæssigt, men By & Havn vil afsøge alle muligheder for, at etableringen fortsat kan ske inden for den forventende tidsramme, der er inden udgangen af 2024.  


 






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- Havneselskab med tre havne holdt godsomsætningen
- Finsk rederi har åbnet rute mellem Skåne og Polen
- Bornholms største havn nåede rekordomsætning og et resultat over det forventede
- Mobilkran kan løfte 144 ton og øger kapaciteten
- Dansk rederikoncern udvider sit logistiknetværk til Tyrkiet
- Svensk rederi-koncern vil udvide uden for Europa
- Rederi og havne arbejder på landstrøm til containerskibe

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst