Busproduktionen lægges om hos svensk producent
Onsdag 31. maj 2023 kl: 13:22
Af: RedaktionenSvenske Scania ændrer sin busdivision for at sikre rentabel vækst i et foranderligt markedsmiljø og for at give kunderne konkurrencedygtige og bæredygtige mobilitetsløsninger. Som et resultat af den nye retning, som indebærer en mere fokuseret produktportefølje og køreplan forude, vil Scania indstille karosseriproduktionen på Scania fabrikken i Słupsk i Polen. Scania vil fortsætte med at fremstille hæk og frontmotorchassiser med brede muligheder for drivliner, men stopper produktionen af Citywide-, Scania Interlink- og Low floor-chassiser
Scania fremhæver, at baggrunden for at ændre i strukturen og produktionen er, at busmarkedet blev stærkt påvirket af Covid 19-pandemien, og selvom markedet gradvist er vokset, tempoet langsomt i bedring, konkurrencen stigende, så kræver kommende lovgivning betydelige investeringer i ny teknologi, nu og i fremtiden.
Scania vil fortsætte med at tilbyde komplette busser, der i stigende grad bygger på Scania's modulære system, et omfattende servicenetværk og stærke globale og lokale partnerskaber med karosseriopbyggere.
- Vi er overbeviste om, at busforretningen fortsat vil være en vigtig del af Scania's tilbud fremadrettet, men vi har brug for en opdateret strategi, der gør os i stand til at leve op til vores kundeløfte og sikre en rentabel forretning globalt, siger Stefano Fedel, der er Head of Sales & Marketing hos Scania.
- Ved at bruge Scania's erfaring og brede vifte af muligheder for drivaggregater, vil vi give vores kunder komplette løsninger, herunder service, finansiering, opladningsløsninger og intelligente transportsystemer, siger Stefano Fedel videre.
Scania's busforretningen vil få en slankere struktur for at forbedre hastighed og fleksibilitet. En fokuseret tilgang til Scania's produktportefølje og udvikling forude, betyder at virksomheden vil fortsætte med at fremstille hæk og frontmotorchassiser med brede muligheder for drivliner, men produktionen af Scania Citywide, Scania Interlink og Low floor-chassis indstilles.
Scania har derfor besluttet at lukke den del af fabrikken i Słupsk i Polen, der producerer karosserier. Karosseriproduktionen vil gradvist blive lukket ned i første kvartal af 2024. Beslutningen vil ikke påvirke chassisproduktionen i Słupsk eller andre Scania-enheder i Polen.
Scania vil med den opdaterede strategi fortsætte med at tilbyde komplette busser og turistbusser i øget samarbejde med udvalgte karosseriopbyggere og partnere.
- Størstedelen af Scania's busforretning har altid været i samarbejde med karosseriopbyggere, hvor der er opnået et højt serviceniveau og en stærk global tilstedeværelse. Den tilgang vil blive videreudviklet, nu i endnu tættere samarbejde med vores karosseriopbyggere og partnere for at tilbyde vores kunder komplette løsninger, siger Stefano Fedel.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Bilister i skoven blev taget i politikontrol
- Togoperatør vinder pris for social ansvarlighed
- Ambassadør klipper snoren til ny Tyrkiet-rute fra lufthavn tæt på Aarhus
- 10 ekstra batteritog skal styrke den kollektive trafik i Region Sjælland
- Bekendtgørelse om kvalifikationskrav til visse chauffører i vejtransport er ændret
- Lufthavn på Djursland forhandler med en ny international investor
- Politiet tog sig af gratister i bussen
- Ny forsøgsordning giver billigere flexture
- S-tog kører med flere rejsende
- Transportøkonomisk forening holder generalforsamling
- Magasinet Bus 4 - 2025 er udkommet
- Kampagne skal flytte transport fra solo til samkørsel
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |