REDERIKONCERN KONSTATERER:
Den danske rederikoncern DFDS har fremlagt sin kvartalsrapport for fjerde kvartal 2019 og dermed også helårsrapporten for 2019. Den er præget af usikkerheden om Brexit - Storbritanniens farvel til EU. - Vi ser fortsat modvind i 2020. Først og fremmest bliver vi nødt til at være forsigtige i vores forventninger til UK-markedet på grund af usikkerhed om udfaldet af Brexit. På den positive side udvikler vores strategitiltag sig som planlagt, og det gør, at jeg stadig forventer en stigende indtjening i 2020, siger Torben Carlsen, der er administrerende direktør og koncernchef i DFDS
DFDS’ omsætningen i Middelhavet var over forventning i fjerde kvartal, men en ændring i indregningen af færgevedligeholdelses- og reservedele øgede driftsomkostningerne med 48 millioner kroner. Derudover medførte flaskehalse i havnen i Trieste i Italien en mindre effektiv togdrift.
DFDS peger på, at driftsforbedringer i rutenetværket i øvrigt er på rette spor.
DFDS’ Logistics Division øgede sit resultat med 17 procent i fjerde kvartal, idet kontraktlogistik i Storbritannien og Irland og andre aktiviteter på tværs af divisionen fortsat havde fremgang på trods af opbremsningen i Storbritannien.
DFDS’s forventninger til 2020 er, at omsætningen vil stige omkring 4 procent, og at resultatet (EBITDA) før særlige poster vil ligge inden for et interval på 3,5-3,9 milliarder kroner (2019: 3,6 milliarder kroner)
Interesserede kan se del- og helårsrapporten for fjerde kvartal 2019 her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
Brexit bremsede væksten
Torsdag 6. februar 2020 kl: 14:32
Af: RedaktionenDen danske rederikoncern DFDS har fremlagt sin kvartalsrapport for fjerde kvartal 2019 og dermed også helårsrapporten for 2019. Den er præget af usikkerheden om Brexit - Storbritanniens farvel til EU. - Vi ser fortsat modvind i 2020. Først og fremmest bliver vi nødt til at være forsigtige i vores forventninger til UK-markedet på grund af usikkerhed om udfaldet af Brexit. På den positive side udvikler vores strategitiltag sig som planlagt, og det gør, at jeg stadig forventer en stigende indtjening i 2020, siger Torben Carlsen, der er administrerende direktør og koncernchef i DFDS
DFDS peger i sin kvartals- og helårsrapport på, at det britiske marked for fragt og passagerer bremsede yderligere op i fjerde kvartal som følge af usikkerhed om Brexit. Det sænkede indtjeningen for flere af koncernens forretningsområder - især Kanalen og Nordsøen.
DFDS’ omsætningen i Middelhavet var over forventning i fjerde kvartal, men en ændring i indregningen af færgevedligeholdelses- og reservedele øgede driftsomkostningerne med 48 millioner kroner. Derudover medførte flaskehalse i havnen i Trieste i Italien en mindre effektiv togdrift.
DFDS peger på, at driftsforbedringer i rutenetværket i øvrigt er på rette spor.
DFDS’ Logistics Division øgede sit resultat med 17 procent i fjerde kvartal, idet kontraktlogistik i Storbritannien og Irland og andre aktiviteter på tværs af divisionen fortsat havde fremgang på trods af opbremsningen i Storbritannien.
DFDS’s forventninger til 2020 er, at omsætningen vil stige omkring 4 procent, og at resultatet (EBITDA) før særlige poster vil ligge inden for et interval på 3,5-3,9 milliarder kroner (2019: 3,6 milliarder kroner)
Interesserede kan se del- og helårsrapporten for fjerde kvartal 2019 her:
Nøgletal 2019
Millioner kroner | 2019 | 2018* | 2019 | 2018* | ||
Før særlige poster | 4. kvt. | 4. kvt. | Ændr. % | Hele året | Hele året | Ændr. % |
Omsætning | 4.008 | 3.955 | 1,3 % | 16.592 | 15.717 | 5,6 % |
EBITDA | 771 | 847 | -8,9 % | 3.633 | 3.589 | 1,2 % |
EBIT | 257 | 427 | -39,8 % | 1.751 | 1.965 | -10,9 % |
Resultat før skat | 181 | 422 | -57,1 % | 1.472 | 1.744 | -15,6 % |
*Sammenligningstal for 2018 er omregnet til IFRS 16 på pro forma og urevideret basis | ||||||
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



