TRANSPORTORGANISATION EFTER ÆNDREDE REGLER OM REGISTRERING AF BRUGERE:
Før sommeren ændrede Skatteministeriet registreringsbekendtgørelsen, så en arbejdstager, som rådede over det samme køretøj i mindst 30 dage, skulle registreres som bruger af køretøjet. Det fik en række organisationer på transportområdet til at reagere. Tirsdag sendte Skatteministeriet så et udkast til en ændringsbekendtgørelse i høring, som afskaffer kravet, når den træder i kraft midt i oktober
Transportorganisationen ITD var en af de organisationer, der reagerede. I forbindelse med, at udkastet er sendt i høring tirsdag, lyder det fra ITD, at organisationen er positiv over for, at det unødvendige administrative krav nu ser ud til at blive afskaffet
ITD er også tilfreds med, at skattemyndighederne har taget transporterhvervets bekymringer og input til efterretning.
- Det viser vigtigheden af en dialog mellem erhvervet og myndighederne for at sikre, at der ikke bliver indført unødvendige administrative krav, lyder det fra ITD.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Fire-akslet gardintrailer har ekstra lange gardiner
- Lastbilchauffør kørte som spøgelsesbilist på motorvej ved Horsens
- Regeringen vil afsætte 3,2 milliarder kroner til elektrificering
- Chauffør er blevet dømt for tabt metal på motorvej
- Forsvaret opretter midlertidigt militært område på havnen i Aarhus
- Polsk støtte til tysk lastbilfabrik er uforenelig med statsstøtteregler
- Transportorganisation vil have Færdselsstyrelsen til at stoppe deling af CPR-numre
- Fabrik i Normandiet har produceret lastbiler i 70 år
- Energiselskab har åbnet flere HVO-tanke
- Blodprop satte en stopper for truckcertifikat - indtil...
- Pakkedistributør bygger lagerhotel i Kolding
- Fabriksområde med havn til tunnelbyggeri kan få en ny rolle
Skriv din kommentar:
- Det viser vigtigheden af en dialog mellem erhverv og myndigheder
Tirsdag 24. september 2024 kl: 12:46
Af: RedaktionenFør sommeren ændrede Skatteministeriet registreringsbekendtgørelsen, så en arbejdstager, som rådede over det samme køretøj i mindst 30 dage, skulle registreres som bruger af køretøjet. Det fik en række organisationer på transportområdet til at reagere. Tirsdag sendte Skatteministeriet så et udkast til en ændringsbekendtgørelse i høring, som afskaffer kravet, når den træder i kraft midt i oktober
Transportorganisationen ITD var en af de organisationer, der reagerede. I forbindelse med, at udkastet er sendt i høring tirsdag, lyder det fra ITD, at organisationen er positiv over for, at det unødvendige administrative krav nu ser ud til at blive afskaffet
ITD er også tilfreds med, at skattemyndighederne har taget transporterhvervets bekymringer og input til efterretning.
- Det viser vigtigheden af en dialog mellem erhvervet og myndighederne for at sikre, at der ikke bliver indført unødvendige administrative krav, lyder det fra ITD.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Fire-akslet gardintrailer har ekstra lange gardiner
- Lastbilchauffør kørte som spøgelsesbilist på motorvej ved Horsens
- Regeringen vil afsætte 3,2 milliarder kroner til elektrificering
- Chauffør er blevet dømt for tabt metal på motorvej
- Forsvaret opretter midlertidigt militært område på havnen i Aarhus
- Polsk støtte til tysk lastbilfabrik er uforenelig med statsstøtteregler
- Transportorganisation vil have Færdselsstyrelsen til at stoppe deling af CPR-numre
- Fabrik i Normandiet har produceret lastbiler i 70 år
- Energiselskab har åbnet flere HVO-tanke
- Blodprop satte en stopper for truckcertifikat - indtil...
- Pakkedistributør bygger lagerhotel i Kolding
- Fabriksområde med havn til tunnelbyggeri kan få en ny rolle
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




