Let lastbil-model med over 30 år på markedet kommer med ny teknologi - og naturgas
Torsdag 16. november 2023 kl: 12:22
Af: Redaktionen
Iveco lancerer sin Eurocargo-serie, der blev introduceret for første gang i 1991, i en ny udgave, der omfatter hele sortimentet. Med Iveco's egen formulering, bliver Eurocargo "det rigtige match" til enhver opgave
![]() |
Eurocargo har også fået nye otte-trins ZF-automatgearkasser, der øger kørekomforten og brændstoføkonomien med op til 5 procent. Iveco Eurocrgo kan også leveres med Allison 3000-automatgearkasse.
Når det gælder den digitale instrumentering omfatter det et nyt konfigurerbart fuldt digitalt instrumentpanel og infotainmentsystem med førercentrerede funktioner, det nye avancerede førerstøttesystemer (ADAS), der indeholder funktioner til øget sikkerhed for bløde trafikanter, forbedring af sikkerheden i køretøjet og på vejen. Det nye fuldt digitale instrumentpanel har et 10 tommer-display, der kan konfigureres ifølge chaufførens præferencer.
Alle Eurocargo-modeller leveres nu som standard med en konnektivitetsboks, der gør Eurocargo-lastbilerne til de mest opkoblede nogensinde. Med boksen får operatøren adgang til Iveco's digitale serviceydelser, herunder lastbilovervågning og fjerndiagnosticering for at hjælpe med at reducere stilstandstid samt flådestyringsværktøjer via kundeportalen Iveco On.
En anden nyhed i Eurocargo er Iveco Driver Pal, der er chaufførens stemmeaktiverede "co-driver", der bygger på AWS-teknologi (Amazon Web Services) og Alexa-funktioner. Den er designet til at maksimere køretøjets oppetid via ruteplanlægning og overvågning af køretøjsstatus og reducere forsinkelser og uventet stilstandstid. Som chauffør i en Eurocargo vil man kunne interagere med køretøjet gennem stemmekommandoer, hvilket hjælper til med at holde fokus på vejen, og derved forbedres sikkerheden.
Med en ny Easy Cargo-app får man som chauffører også adgang til Driving Style Evaluation, der kan hjælpe med at forbedre kørevaner med forslag om sikker kørsel, brændstoføkonomi og køretøjets sundhed. Easy Cargo-appen forbinder også chaufføren direkte med Remote Assistance Services og opdateringer via cloud af køretøjets software, og den kan bruges til at betjene førerhusfunktioner såsom aircondition, belysning og døre.
Ievco peger også på, at den nye Eurocargo opfylder alle nye GSR (Global Safety Regulation) med Alcohol Interlock Preparation, Intelligent Speed Assist, Moving Off Info System, Blind Spot Info System, Reversing Detection, Emergency Stop Signal, Lane Departure Warning System.
Den nye Eurocargo fåes i modeller på 7,5 ton totalvægt og op til 16 ton totalvægt med træk på bagakslen eller med træk på både for- og bagaksel. Akselafstanden ligger fra 2.790 mm op til 6.570 mm.
En anden nyhed i Eurocargo er Iveco Driver Pal, der er chaufførens stemmeaktiverede "co-driver", der bygger på AWS-teknologi (Amazon Web Services) og Alexa-funktioner. Den er designet til at maksimere køretøjets oppetid via ruteplanlægning og overvågning af køretøjsstatus og reducere forsinkelser og uventet stilstandstid. Som chauffør i en Eurocargo vil man kunne interagere med køretøjet gennem stemmekommandoer, hvilket hjælper til med at holde fokus på vejen, og derved forbedres sikkerheden.
Med en ny Easy Cargo-app får man som chauffører også adgang til Driving Style Evaluation, der kan hjælpe med at forbedre kørevaner med forslag om sikker kørsel, brændstoføkonomi og køretøjets sundhed. Easy Cargo-appen forbinder også chaufføren direkte med Remote Assistance Services og opdateringer via cloud af køretøjets software, og den kan bruges til at betjene førerhusfunktioner såsom aircondition, belysning og døre.
Ievco peger også på, at den nye Eurocargo opfylder alle nye GSR (Global Safety Regulation) med Alcohol Interlock Preparation, Intelligent Speed Assist, Moving Off Info System, Blind Spot Info System, Reversing Detection, Emergency Stop Signal, Lane Departure Warning System.
Den nye Eurocargo fåes i modeller på 7,5 ton totalvægt og op til 16 ton totalvægt med træk på bagakslen eller med træk på både for- og bagaksel. Akselafstanden ligger fra 2.790 mm op til 6.570 mm.

.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Forskellen mellem de rigeste og de fattigste er på 10 ton CO2 årligt
- Politiet klippede i 11 kørekort i forbindelse med ulykke på motorvej ved Ringsted
- Chauffør kørte fra transportmesse i nyt vogntog
- Fiskene bliver bragt ud uden direkte CO2-udledning
- Nyeste hollandske lastbilgeneration har rundet eksemplar nummer 125.000
- Entreprenør i Græsted er endt som konkursbo
- Kalundborg-vognmand har hentet tre-akslet letvægsttrailer i Østjylland
- Speditionsfirma i Juelsminde er endt som konkursbo ved Skifteretten i Horsens
- Smuglerinstruktør har fået en dom på 13 år fængsel
- Fredag 11. april 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Specialtransportspecialist har fået en 8x4-lastbil med kran
- Vognmand i Himmerland er endt i Skifteretten i Aalborg
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |