Fragtbil med 280 heste skal køre fragt i Danmarks mindste kommune
Onsdag 11. oktober 2023 kl: 15:27
Af: Redaktionen
Vognmand Brian Thomsen, der driver Øens Fragtrute, der har hjemsted på Læsø i Kattegat, der også er lig med Danmarks mindste kommune, har fået en ny to-akslet Scania P 280 opbygget med fragtlad. Den nye Scania er leveret af Stiholt, der er Scania-forhandler i den nordlige del af Jylland
Stiholts lastbilsælger Peter Munkholm fik tidligere i år en ordre på en ny Scania P 280 opbygget som fragtbil til Brian Thomsen. Og ordren lød kort og godt:
- Den skal være præcis som den, vi fik sidst.
Den korte ordre fra Brian Thomsen betød, at Peter Munkholm måtte finde specifikationerne frem på den P 280, som han leverede til Øens Fragtrute for fire år siden. Og så blev vejen fra ordre til virkelighed en fuld kopi af den tidligere levering - og kopien af den tidligere ordre, som blev lagt ind i ordresystemet, er ny kommet ud i virkeligheden og leveret til Brian Thomsen.Men hvor den Scania P 280, der blev købt for fire år siden til at køre fragt i Nordjylland med start og slut på Danske Fragtmænds terminal i Aalborg, skal den nye Scania P 280 køre på Læsø, hvor chaufførerne Finn Christiansen og Jens Søndergaard skal dele den.
- Den nye bil beskæftiges lige som alle Øens Fragtrutes andre lastbiler i Danske Fragtmænds netværk, siger Brian Thomsen.
- Vi råder over 12 lastbiler og 3 varebiler - og der står Scania på fronten af alle lastbilerne. Det kan Scania takke Stiholt for. Her forstår de nemlig at sætte kunden i centrum med god service og god kundekontakt, siger vognmanden og fortsætter:
- Også chaufførerne er glade for at køre Scania, og så er der jo ingen grund til at lave om på hverken mærket eller leverandøren.
Fakta om Øens Fragtrutes nyeste Scania:
- Scania P280 B4x2NB med en 7-liters 6-cylindret rækkemotor med 280 hk og et maksimalt drejningsmomen på 1.200 Nm
- 8-trins gearkasse med fuldautomatisk Opticruise-gearskiftesystem
- Bagtøj med udveksling på 3,07:1
- Luftaffjedring på både for- og bagaksel
- Automatisk sænkning af chassiset for ved aktivering af håndbremse for lavere ind- og udstigningshøjde
- 310 liter brændstoftank og 80 liter AdBlue-tank
- Fabrikslakeret førerhus og chassis
- Scania CP17N-førerhus med normal taghøjde, luftaffjedring og lav indstigning
Førerhuset er med hvileudrustning, Premium førerstol med velour-betræk, stort Infotainmentsystem med integreret navigation med 7-tommer skærm, farveinstrumentering elektronisk klimaanlæg samt ekstra kabine-/motorvarmer. Lyspakke med for-, side- og baglys af LED-type- Sikkerhedssystemerne AEB (nødbremsesystem), LDW (sporassistent), EBS (stabilitetssystem), Hill-hold (igangsætningssystem), EBS (elektronisk bremseregulering)
- Opbygget med 18-pallers XL-godkendt fragtlad fra Brdr. Plagborg, 2.500 kg fjernbetjent Z-lift med 2.200 mm liftplade og topklap, ekstra pakkelem i bagerst i venstre side, 2x10 surringsøjer i ladbunden, værktøjskasse
- Klargjort til levering af Stiholt i Sæby
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Femern Bælt-forbindelsen kan skabe øget risiko for trængsel på veje og jernbaner
- Sikkerhedstest får sikkerhedspris
- International transportkoncern har fået flere elektriske trækkere
- Bilist stødte ind i lastbil i sammenfletning
- En fuckfinger til vejhjælp udløste en sigtelse
- To stjerne og to kors er sendt op på vejene
- Elektrisk varebil bliver billigere
- Fredagens retssag med fire vognmænd er aflyst
- Tørring-vognmand transporterer godset under isoleret tag på city-trailer
- Serbien, Rumænien og Bulgarien tegner sig for flest dødsulykker pr million indbyggere
- Skatteministeriets indsats er ikke tilfredsstillende
- Lastbilchauffør måtte bremse hårdt op for modkørende med langt lys
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





