Transportministre debaterer transport om mobilitet i social og regional sammenhæng
Torsdag 21. september 2023 kl: 12:55
Af: RedaktionenEU's transportministre er i dag og i morgen samlet til et uformelt møde, som den spanske transportminisiter har indkaldt til. Spanien er i dette halvår formand for EU's ministerråd
Der er tale om et uformelt møde mellem transportministrene fra de 27 EU-lande, da der ikke vil blive truffet nogle beslutninger på mødet.
På mødet skal ministrene diskutere, hvordan man opnår et velplanlagt trafik- og transportsystem, der er tilgængeligt for alle og imødekommer borgernes behov. Ministrene vil efter planen også fokusere på de udfordringer, som tyndtbefolkede områder står over for.
- Vi skal sikre, at alle har mulighed for at bevæge sig rundt, uanset hvor de bor, og uanset om de har særlige behov. Gennem digitalisering og forskellige rejsekæder kan vi forbedre adgangen til tjenester og fremme mobiliteten, også i tyndt befolkede områder, siger den finske transport- og kommunikationsminister Lulu Ranne og fortsætter:
- Men forholdene og mobilitetsbehovene varierer fra region til region, og det skal der tages højde for, ligesom prisen på mobilitet ikke må udelukke nogen eller svække virksomhedernes driftsbetingelser.
Den finske minister fremhæver, at det set ud fra et finsk synspunkt er vigtigt at udvikle det transeuropæiske TEN-T-netværk for at forbedre den regionale samhørighed.
Fra finsk side lyder det, at transportnetværket i Europa bør udvikles for at støtte overgangen til bæredygtig transport, multimodalitet og digitalisering af transport. Et velfungerende transeuropæisk transportnetværk og problemfri transport og rejser er til gavn for Finlands og hele EU-områdets konkurrenceevne.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Politiet fandt frem til palletyve
- Transportfond donerer omkring 2,3 millioner kroner til transportprojekter
- Pas på hovedet, når du fejrer huen
- Udvidet motorvej E45 mellem Vejle og Skanderborg åbner inden for en måned
- Narkopåvirket mand kørte ind i lastbil
- Vognmand hentede sin nye tre-akslede gardintrailer lige i nærheden
- Elektrisk varebil kommer i en mere kompakt udgave
- Brug en aktivitetserklæring til tilbageregistrering af takografdata
- Olie udgør over halvdelen af energiforbruget i 17 brancher
- Færgerederi vil behandle egne og andre speditørers kunder ens
- Norsk speditionsvirksomhed får danske ejere
- Pakkebud var også pakketyv
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




