Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Fransk el-varebiler kører ind på messe som verdensnyhed

Tirsdag 20. september 2022 kl: 13:57
Af: Redaktionen

Fransk el-varebiler kører ind på messe som verdensnyhed

Franske Renault viser sin ekspertise indenfor elektriske varebiler på IAA Transportation 2022 i Hannover, der har første officielle åbningsdag i dag. På messen, der lukker sidst på dagen 25. september, viser Renault sin nye Trafic Van E-Tech Electric

Efter fire års fravær er Renault sammen med de fleste andre udstillere tilbage på den internationale IAA-messe i Hannover. På Renaults stand den franske producent hele rækken indenfor elektriske varebiler. 


Den elektriske tid hos Renault startede for 10 år siden med introduktionen af den batteri-elektriske Renault Kangoo ZE. En bil, der ikke alene vandt International Van of the Year samme år, som den blev præsenteret, men som også vandt den danske pris - Årets Varebil. Samme pris fik den nyeste Renault Kangoo sidste år, da den vandt både den danske og den internationale pris. 


Mens en Kangoo klarer de mindre opgaver, finder man i den anden ende af rækken Renault Master, der er den næstmest solgte van med over 3 millioner eksemplarer siden den kom på gaden i forrige prhundrede - i 1980. Også denne kan fås med en elektrisk drivlinje. 


Renault Trafic på el 
De, der kender deres Renault varevognsprogram, vil bemærke, at der hidtil har manglet noget i den elektriske ligning - nemlig Renault Trafic. Men det råder renault nu bod på med Renault Trafic Van E-Tech Electric, som kan ses på IAA-messen - for første gang for offentligheden.


Renault Trafic Van E-Tech Electric har alle de samme kvaliteter som modellens konventionelle forgængere, der er solgt i over 2,2 millioner forskellige udgaver i 50 lande kloden over. I dag er det den tredie bedst sælgende varebil i sit segment. 


Kort om Trafic Van E-Tech Electric:
  • Den fås i to længder 5,08 meter eller 5,48 meter og højde på henholdsvis 1,967 meter og 2,498 meter
Lastvolumen fra 5,8 kubikmeter til 8,9 kubikmeter
Lastlængden kan udvides til op til 4,15 meter - i L2 versionen 
  • Kommer med 90 kW motor med 750 kg anhængervægt og kan fragte op til 1,1 ton
  • Batteriet er på 52 kW og bilen har en rækkevidde på 240 kilometer 

For at oplade batterierne er der tre muligheder:
  • Single-phase 7kW AC charger 
  • 22kW AC charger for rapid charging på en offentlig ladestation
  • Mulighed for 50kW DC charger 




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst