INDKØRINGSPROBLEMER:
Busselskabet Tide Bus har i enkelte tilfælde måtte bede passagerer om at tage den næste bus, fordi en el-bus har været ved at løbe tør for strøm og har været tvunget til at returnere til busdepotet i utide.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Ny plan sætter fokus på knudepunkter
- Værft på Tasmanien skal bygge en elektriske hurtigfærge mere
- 36 busruter bliver ændret i Storkøbenhavn
- 51-årig mand stjal klokker ved jernbaneoverkørsler, hvor en ung mand mistede livet
- Ny bekendtgørelse åbner for 4,2 meter høje køretøjer - og øget totalvægt
- Tre dieseltog fra 1980'erne lever videre
- Nye letbanetog betyder 15 minutters drift til og fra Odder
- Region investerer i otte nye letbanetog
- Svensk togopertør begynder at køre mellem Stockholm og Hamburg via København og Kolding
- Færdselspolitiet og Færdselsstyrelsen gennemførte særlig indsats rettet mod taxier
- Over to millioner tjekker ind med Rejsekort-app
- Hver femte unge har brugt pirattaxi
Skriv din kommentar:
Nogle af Esbjergs el-busser har været tæt på at køre tør for strøm
Mandag 21. februar 2022 kl: 10:00
Af: RedaktionenBusselskabet Tide Bus har i enkelte tilfælde måtte bede passagerer om at tage den næste bus, fordi en el-bus har været ved at løbe tør for strøm og har været tvunget til at returnere til busdepotet i utide.
Godt nok er el-busser emissionsfrie, støjsvage og energieffektive, men hvad hjælper det, hvis busserne kører tør for strøm?
- Vi ved godt, at vi har haft udfordringer med et større strømforbrug på nogle af busserne end forventet, og vi har arbejdet meget med at optimere det. Fem busser ud af de 31 busser har brugt ekstremt meget strøm, og vi har i en periode haft ekstra medarbejdere på arbejde til at bytte busser ud, når de har været ved at løbe tør. I den periode har vi byttet busser ud ude på linjen, og da har vi bedt folk skifte over i en anden bus, ligesom vi har haft episoder, hvor chaufføren selv har måttet køre i garage for at bytte, og passagererne derfor er blevet bedt om at stå af og tage den næste bus. Det beklager vi, siger Steen Rügge, administrerende direktør i Tide Bus til Jyske Vestkysten.
Busserne er leveret den kinesiske producent Xiamen Golden Dragon Bus, og ifølge deres beregninger vil bussernes 12 batterier sikre en rækkevidde på 300-350 kilometer.
Tide Bus har planlagt opladning af el-busserne efter cirka 320 kilometer, men der er enkelte af busserne, der alligevel har været ved at løbe tør. Busselskabet ændrer nu procedurerne for genopladning af Esbjergs el-busser, så passagererne kan holdes skadesløse for eventuelle fremtidige drifts- og opladningsproblemer.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Ny plan sætter fokus på knudepunkter
- Værft på Tasmanien skal bygge en elektriske hurtigfærge mere
- 36 busruter bliver ændret i Storkøbenhavn
- 51-årig mand stjal klokker ved jernbaneoverkørsler, hvor en ung mand mistede livet
- Ny bekendtgørelse åbner for 4,2 meter høje køretøjer - og øget totalvægt
- Tre dieseltog fra 1980'erne lever videre
- Nye letbanetog betyder 15 minutters drift til og fra Odder
- Region investerer i otte nye letbanetog
- Svensk togopertør begynder at køre mellem Stockholm og Hamburg via København og Kolding
- Færdselspolitiet og Færdselsstyrelsen gennemførte særlig indsats rettet mod taxier
- Over to millioner tjekker ind med Rejsekort-app
- Hver femte unge har brugt pirattaxi
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





