Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Lastvognstog på 32 meter og en totalvægt på 64 ton skal være elektrisk

Torsdag 4. november 2021 kl: 12:55
Af: Redaktionen

Familievirksomheden Jula Logistics, der har hjemme i Skara i Västra Götalands län cirka 140 kilometer fra Göteborg, kører med et 32 meter langt lastvognstog med en samlet totalvægt på 64 ton. Trækkeren er produceret af svenske Scania og bliver koblet for en sættevogn, der er koblet en dolly med endnu en sættevogn på skamlen. Fra næste år vil trækkeren være en batterielektrisk tre-akslet Scania, som skal køre virksomheden et stykke ven videre mod en mere CO2-neutral drift

Jula Logistics har siden 2015 benyttet et ekstra langt vogntog til at køre gods fra tørhavnen i Falköping til et lager i Skara. Det har effektiviseret transporterne af gods, som kommer til Göteborg med skib og derfra med tog.


Afstanden mellem tørhavnen i Falköping - et intermodalt hub - og lageret i Skara passer sammen med det daglige kørselsmønster til det batteri-elektriske vogntog, så det ikke løber tør for strøm undervejs mellem terminal og lager.












Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst