To gule opbygninger kører ud i Nordjylland
Mandag 28. september 2020 kl: 13:29
Af: Redaktionen
Hiab X-HiPro 408 E-6 med Jib 70X-4 + Sawo CLF 432S-3W
Opbyggervirksomheden Sawo har levret to næsten ens opbygninger med Hiab-kraner og Sawo-wirehejs er leveret til AVAS - Aalborg Vognmandsforretning A/S. Kaner og hejs er monteret på to fire-akslede Scania’er
Den ene opbygning består af en Hiab X-HiPro 408 E-6 kran med Jib 70X-4 og et Sawo wirehejs. Rækkevidden på denne kran er 26 meter med seks hydrauliske udskud på kranen og fire udskud på jib'en. Kranen er blandt andet monteret med ADC (Advanced Duty Control) og ASC (Automatic Speed Control), som betyder, at ved belastninger over 90 procent nedsættes hastigheden trinløst og øger tilsvarende løftekapaciteten. Radiostyring på kranen er CombiDrive3 med seks funktioner.
Den anden leverede opbygning består af en Hiab X-HiPro 262 E-7 CD kran på hydraulisk aftalelig konsol. Hydraulisk rækkevidde med de 7 udskud er op til 18,6 meter. Kranen blandt andet monteret med parkeringshjælp - BDA (Boom Deployment Assistant) samt parkeringshjælp under drejning - SPA (Slew Parking Assistant) for at lette betjeningen.
På begge opbygninger er der monteret Sawo-wirehejs af typen CLF 432S-3W leveret med blandt andet el/pneumatisk styring fra førerhuset og to optrækshastigheder med friløb og kraftig bremse, automatisk låsning af wire samt hydraulisk hejsestop med aktivering af spærretappe over kontakt.
Derudover er der monteret saltsprederudstyr, indbygget tank-emulsion for asfalt og hydraulisk saksekofanger på begge Scania R 500-chassiser.

Hiab X-HiPro 262 E-7 CD + Sawo CLF 432S-3W. (Foto: Sawo)
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



