Forsiden
      

Fragtmand tager hånd om 33 el-heste

Tirsdag 1. september 2009 kl: 14:57
Af: Redaktionen

Virksomheden N.C. Nielsen har leveret 33 elektriske Linde-løftevogne til K.J. Fragt i konkurrence med løftevogne fra BT

Virksomheden N.C. Nielsen i Balling, som blandt andet importerer transportmateriel fra den tyske producent Linde, har netop leveret 33 eksemplarer af den nyeste el-drevne palleløfter til K.J. Fragt i Danske Fragtmænds fragtterminal i Høje Tåstrup
Ordren kom i hus, da Linde palleløfterne trak det længste strå i praktisk test mod sammenlignelige palleløftere af fabrikatet BT, der er ejet af Toyota Truck.
- Før den endelige beslutning blev truffet, blev de udvalgte palleløftere testet af fire af vores chauffører. Ifølge tilbagemeldinger derfra var der ikke nogle væsentlige forskelle på de to fabrikaters præstationer. Derfor blev det endelige valg afgjort af mig og selskabet chef Kristian Skov Petersen, udtaler produktionschef Jesper Stavnskær fra K.J. Fragt, der i øvrigt er integreret i fragtselskabet Viggo Petersens Eftf.

Tre ting var afgørende
Ifølge Jesper Stavnskær var det primært tre faktorer, der faldt ud til Linde palleløfternes fordel.
- Palleløfterne er leaset med fuld servicekontrakt over en periode på fem år. Som sådan spillede N.C. Nielsens tilbud naturligvis en væsentlig økonomisk rolle, ligesom Linde produktet kan løfte 200 kg mere. Sidst, men ikke mindst, ser vi en klar fordel i, at N.C. Nielsen har eget serviceværksted her i fragtcentralen, fremhæver Jesper Stavnskær.

Masser af kræfter
I modsætning til tidligere modeller, er de nye T16 Linde palleløftere monteret med en højt ydende vekselstrømsmotor. En motortype, der ikke anvender kul, og derfor er stort set vedligeholdelsesfrie, hvilket øger antallet af effektive driftstimer og reducerer servicebehovet.
Samtidig giver motoren en boost-effekt, der automatisk sætter i gang, når der er behov for ekstra trækkraft til eksempelvis at trække en indeklemt palle fri på en tæt pakket lastbil, eller komme op af et eventuelt hul i underlaget.
På sikkerhedsfronten udmærker den nye Linde palleløfter sig blandt andet med lave skørter, som sikrer at operatørens fødder ikke kan komme i klemme.



Distriktschef Søren W. Kristensen (tv) leverede for nyligt de sidste 17 Linde T16 palleløftere til produktionschef Jesper Stavnskær.



Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Galvaniseret sværlasttrailer har containerlåse og U-skinne til ramper
- Bekendtgørelse om godkendelse af nye motorkøretøjer og påhængskøretøjer er sendt i høring
- Lastbilproducent melder om stigende efterspørgsel efter gasdrevne køretøjer
- To-akslede city-trailere har plads til 27 paller
- Antallet af nyregistreringer steg med knap 12 procent i april
- Vognmand i Sorø hentede grustrailer i Østjylland
- Antallet af nyregistreringer faldt med 12,4 procent
- Stilladsfirma i Hillerød kører ud med to nye ladbiler
- Vognmand i Stenlille kan køre med store maskiner på ny tre-akslet trailer
- Vi har leveret transportnyheder i 25 år
- Logistikselskab i Odense tog to to-akslede med fra Hedensted
- Lastbilforhandler har fået ny mand med salgserfaring

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst