Rederi finjusterer sit multimodale netværk til en hård tid efter Brexit
Mandag 17. juni 2019 kl: 11:10
Af: Jesper ChristensenSamskip, der er Europa’s store udbyder af intermodale transportløsninger, arbejder på at være klar til en situation, hvor Storbritannien forlader EU-samarbejdet uden en række aftaler - en hård Brexit. Samskib bygger på de erfaringer, som koncernen høstede op til den første Brexit-dato 31. marts
I dagen omkring 31. marts kunne godstransportører som Samskib konstatere, at godsstrømmene, der skulle over Nordsøen og Den Engelske Kanal, ændrede sig. Det i form, dels i valg af udskibningshavn.
Samskip forventer, at britiske eksportører og importører begynder at skifte fra transport med trailere og transport med containere.
- Vi oplevede et betydeligt skub i containervolumener frem til marts 2019, især i Hull, da beslutningstagere stod over for usikkerhed, og derfor valgte pålidelighed og dokumenterede procedurer for containerskibsfart, siger Samskip UK Trade Manager, David Besseling.
Han peger på, at erfaringerne i tiden op til 31. marts bekræftede robustheden i Samskip’s Hull-Gent og Hull-Amsterdam-forbindelser, der blev etableret i slutningen af 2018 og som supplerer Samskip’s eksisterende højfrekvente forbindelser mellem Rotterdam, Tilbury, Hull og Grangemouth.
Samskip’s knudepunkt i Rotterdam bliver serviceret af 70 tog om ugen til destinationer i og uden for EU. Dertil kommer forbindelser via indenlandske vandveje - floder og kanaler. Gent i Belgien er udgangspunkt for forbindelser til nordfranske og belgiske markeder, der traditionelt bliver serviceret af færger til Zeebrugge.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Kvinde gik på skinnerne - og blev ramt af et tog
- Dansk jernbaneentreprenør skal bygge overhalingsspor i København
- Virksomheder skal betale 100 millioner kroner
- DSB kan blive infrastrukturforvalter på S-banen
- - Så langt er vi nået på et halvt år
- Jernbaneprojekter får tilført ekstra midler
- 44 meter lang maskine fjerner revner i skinnerne i Vendsyssel
- Baneanlægget i Aarhus blive digitalt
- Sidste etape af sporfornyelse på sjællandsk hovedstrækning går i gang
- Nye togvogne er godkendt og må køre over grænsen
- Sporarbejde mellem Fredericia og Padborg bliver afsluttet i løbet af efteråret
- Bus påkørte jernbanebom
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




