Klik venligst

Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

EU-parlamentariker langer ud efter Dansk Folkeparti

Tirsdag 9. april 2019 kl: 10:43
Af: Redaktionen

Socialdemokraten Ole Christensen, der er medlem af EU-Parlamentet, hilser med tilfredshed resultatet af afstemningen i EU-Parlamentet om EU-Kommissionens vejpakke. Samtidig kritiserer han Dansk Folkeparti’s medlemmer af EU-Parlamentet for ikke at stemme for regler, der både giver chauffører bedre løn og arbejdsvilkår, end de har i dag, eller for at stramme reglerne for cabotage-kørsel, så man for eksempel ikke kan køre gods rundt i Danmark til en bulgarsk løn

Ole Christensen, der ikke stiller op til det kommende valg til EU-Parlamentet har kommenteret afstemningen på Facebook, hvor han skriver: - Med det her resultat har vi sat en alvorlig kæp i hjulet for de vognmænd, der indtil i dag har udnyttet smuthuller til at oprette postkasseselskaber, udnytte lastbilchauffører og begå unfair konkurrence.


Over for Fagbladet 3F fremhæver Ole Christensen, at EU-Parlamentet med afstemningen har taget et kæmpe skridt mod at forhindre social dumping på landevejene. 


- Fremover vil vi kunne undgå sager som med Kurt Beier Transport og slumlejren i Padborg. Det var godt, at EU-Parlamentet tog sig sammen klokken fem minutter i tolv, siger han til Fagbladet 3F og fortsætter: - Jeg har sjældent oplevet så mange krumspring for at forhindre ny lovgivning, særligt fra de østeuropæiske lande og Dansk Folkepartis gruppe, ECR. Det undrer mig, at de ikke har haft mere fokus på chaufførernes forhold


Over for transportnyhederne fremhæver Ole Christensen, at DF'ernes stemmeafgivning indikerer, at de ikke har den mindste interesse for at forbedre forholdene på vejene. 


- De stemte nemlig ikke for regler, der ellers både giver chaufførerne langt bedre løn og arbejdsvilkår, end de har i dag, og som én gang for alle sætter en stopper for, at firmaer som Kurt Beier i Padborg har kunne drive en guldrandet forretning på at have chauffører til at leve under slavelignende forhold til sulteløn. DF’erne stemte heller ikke for at stramme reglerne for cabotage-kørsel, så man for eksempel ikke kan køre gods rundt i Danmark til en bulgarsk løn, siger Ole Christensen og fortsætter:

- I stedet stod DF’erne skulder ved skulder med deres østeuropæiske kollegaer, der gjorde alt, hvad de kunne, for at bevare de nuværende regler og smuthuller.







Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Rederikoncern fragtede mere gods og flere passagerer i april
- Aalborg-virksomhed kører ud med syv-akslet vogntog
- Vejdirektoratet vil teste støjreducerende asfalt fire steder i landet
- Politiet kontrollerede 130 tunge køretøjer - halvdelen udenlandske - og skrev 39 sager
- Vognmand er daffet hjem til Herfølge med fire-akslet asfalttiptrailer
- Fejedreng blev lastvognsmekaniker - og vinder af pris
- Fribredden over Lillebælt bliver reduceret et par uger i maj
- Vognmand tog to-akslet trækker med sig til Møn
- Tiderne skifter - maskiner i Limfjordshavn skifter til el
- Nyt samarbejde skal hjælpe flere tunge el-køretøjer ud på vejene
- Landets veje lægger asfalt til mange køer
- En tredie færge over Øresund sejler mod en elektrisk fremtid

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst