Ramper ved tilslutningsanlæg ved Taulov åbner fredag
Torsdag 7. august 2025 kl: 12:12
Af: Redaktionen
Den fjerde og sidste rampe ved motorvejstilslutning 61 Taulov åbner fredag efter en større ombygning, der har været i et halvt år tid og medført mange spærringer og omkørselsruter på motorvej og landevej ved Taulov
- Det har ikke været nemt at være trafikant i området siden årsskiftet, og vi har trukket veksler på tålmodigheden med de mange spærringer, som ombygningen har krævet. Nu er vi kommet så langt, at vi kan åbne for frakørselsrampen fra Kolding, og dermed er alle fire ramper åbne, siger Ditte Bøgh Asaa fra Vejdirektoratet.
Herefter er det Skærbækvej på broen over motorvejen, der er spærret, hvilket den være indtil ombygningen er afsluttet i november. Spærringen betyder fortsat mindre omkørsler alt efter, hvor man skal hen.
- Frem til åbningen har vi travlt med at etablere cykelsti og omisolere broen. Og så er der finisharbejder såsom såning af græs og urteblandinger og øvrige biodiversitetstiltag. En vigtig opgave i den kommende tid er at etablere heller, så vi visuelt leder trafikanterne igennem det nye anlæg og leder dem i den rigtige retning, siger Ditte Bøgh Asaa.
De to kommunale kryds ved henholdsvis Dronningens Kvarter og Europavej i Taulov skal desuden have det sidste slidlag, hvilket vil ske på et senere tidspunkt og betyde kortvarige spærringer i forbindelse med arbejdet.
Tilslutningsanlægget vil efter ombygningen være et dynamisk ruderanlæg - et rampekryds, hvor der byttes om på kørselsretningerne, så venstresvingende ikke skal holde tilbage for modkørende, men har samme fordel som højresvingende normalt har.
Anlægget ved Taulov bliver det andet anlæg af sin slags i Danmark og det første, der indeholder cykelsti. Det første ruder-anlæg blev etableret ved Odense SV i 2017.
Ombygningen af tilslutningsanlægget forventes afsluttet i november.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Udspil skal styrke beskyttelsen af kritisk infrastruktur
- To store batterimoduler kan lagre energi til tre-fire færgeture
- 17 millioner pakker er sendt til Danmark fra webshop'er uden for EU
- Vejspærring i Aarhus skabte lange køer
- Vognmand i Himmerland hentede tre-akslet city asfalt tip-trailer I Østjylland
- Politiet tjekkede studentervogne
- Rumænsk chauffør var påvirket - politiet beslaglagde hans lastbil
- Vognmandsorganisation roser nye regler
- Kvinde skal i fængsel for at have kørt lastbil uden kørekort
- - Flere situationer er uafklarede
- Nyt cirkulære lægger nye retningslinjer for vejafgifsbøder
- Det er en stor sejr
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





