Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Tysk transportkoncern afslutter elektrisk test i Paris

Onsdag 28. september 2022 kl: 10:47
Share  


Af: Redaktionen

Tysk transportkoncern afslutter elektrisk test i Paris
For første gang kørte en prototype af Volta Zero i Paris og udførte distributionskørsel.

Den tyske koncern, DB Schenker, der er en af ​​de store logistikserviceudbydere i Europa, har sammen med producenten af elektriske lastbiler, Volta Trucks, gennemført den første test af den fuldelektriske Volta Zero-lastbil. Den elektriske lastbil blev sat ind i det daglige distributionsarbejde hos DB Schenker i Paris


Sidste år annoncerede de to virksomheder et omfattende partnerskab og forudbestillingen af ​​knap 1.500 fuldelektriske Volta Zero-køretøjer - den hidtil største ordre på mellemstore elektrificerede lastbiler i Europa. Den fuldelektriske 16-tons Volta Zero vil blive brugt i DB Schenkers europæiske terminaler til at transportere varer fra distributionsknudepunkter til bycentre og byområder. 


Det er i den sammenhæng, at køretøjets design med et sikkerhedsorienteret førerhus til at beskytte bløde trafikanter og nul-udslipsdrivlinje vil give de største fordele. Sammen vil Volta Trucks og DB Schenker undersøge de potentielle anvendelser af teknologien til at udvide driften. Udrulningen vil begynde på ti lokationer i fem lande. - Siden begyndelsen af ​​partnerskabet mellem DB Schenker og Volta Trucks har vi været i tæt kontakt, og vi fortsætter med at bevæge os fremad med udviklingen af ​​køretøjet sammen, siger Cyrille Bonjean, der er Executive Vice President Land Transport hos DB Schenker i Europa. 


- Det er fantastisk at se resultaterne på gaden i Paris nu. Det hele startede med en idé: nu er det en realitet, og vi ser frem til at tilføje de første pilotkøretøjer til flåden i Europa i begyndelsen af ​​2023. Essa Al-Saleh, der er administrerende direktør for Volta Trucks, fremfører, at da Volta Trucks modtog ordren fra DB Schenker om de mange fuldelektriske lastbiler, gik virksomheden også ind i et partnerskab om at arbejde sammen om at gøre bylogistik CO2-neutral. 


- Den første brug af en fuldelektrisk Volta Zero i et testmiljø i den virkelige verden er et væsentligt bevis på dybden af ​​samarbejdet. At se Volta Zero-køretøjer køre på gaden i Paris er spændende og er en stor forløber for, at vi kan levere betydelige mængder kundelastbiler i stor skala i den nærmeste fremtid, siger han.


Om DB Schenker:
  • DB Schenker har omkring 76.100 ansatte fordelt på godt 1.850 afdelinger i over 130 lande
  • DB Schenker en af ​​verdens førende logistikudbydere, som driver land-, luft- og søtransporttjenester, og tilbyder løsninger til logistik og global supply chain management
  • I år har DB Schenker 150 års jubilæum
  • For at nå sit mål om klimaneutralitet i 2040 investerer logistikudbyderen løbende i innovative transportløsninger, vedvarende energi og CO2-neutrale produkter til sine kunder

Om Volta Trucks:
  • Volta Trucks er en producent af fuldelektriske køretøjerVolta Trucks' hovedkontor ligger i Stockholm i Sverige
  • Virksomhedens ingeniørvirksomhed er ledet fra Storbritannien og en kommende produktionsfacilitet i Steyr i Østrig
  • Virksomheden har også salgsteams i Frankrig, Spanien, Italien, Tyskland, Holland og Storbritannien
  • Volta Trucks samarbejder med en række globale ledere i forsyningskæden for udvikling og produktion af den fuldelektriske Volta Zero-lastbil 

Om Volta Zero:
  • Volta Zero er verdens første specialbyggede fuldelektriske 16-tons køretøj designet til bylogistik, hvilket reducerer miljøbelastningen af ​​fragtleverancer i bycentre
  • Volta Zero er designet fra bunden med en rækkevidde på 150 - 200 km (95 - 125 miles)
  • Volta Trucks har en ambition om at producere de sikreste lastbiler til kørsel i byer. Volta Zero er designet til eldrift og bydistribution fra begyndelsen, hvilket er ti gavn for sikkerheden for både chauffør og andre trafikanter
  • Da motoren i en Volta Truck ikke er placeret under førerhuset, sidder føreren i en central køreposition med en meget lav sædehøjde. I kombination med et førerhusdesign med store ruder, har føreren et bredt udsyn på 220 grader, hvilket minimerer farlige blinde vinkler
  • Prototypen Volta Zero blev lanceret i september 2020, hvor de første køretøjer forventes at køre hos kunder i slutningen af ​​i år

I november 2021 annoncerede Volta Trucks Europas største køb af fuldelektriske lastbiler med DB Schenkers ordre på 1.470 køretøjer. Denne ordre fulgte efter Petit Forestiers ordre på 1.000 Volta Zero. Petit Forestier er en fransk-baseret koncern, der har specialiseret sig i udlejning af små og store distributionsbiler opbygget med kølekasser.


Volta Trucks har i dag en samlet ordrebeholdning på omkring 6.500 køretøjer med en ordreværdi på omkring 1,4 milliarder euro.



Klik venligst

© Copyright 2022 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Færge- og fiskerihavn i nordvestvendsyssel bliver knudepunkt for lagring og udskibning af CO2
- City-trailer er hentet til Odense
- Lastbilforhandler og landevejstransportør tester brændstofforbruget ved varierende kørselsopgaver
- Klimaregulering af transportformer bør følges ad
- Elektrisk rugbrød er kåret som Årets Bil i Danmark 2023
- Priser på benzin of dieselolie så sådan ud 21. november
- Dieselolien har i snit kostet 15,64 kroner i 2022
- Elektrisk prototype kørte 475 kilometer på én opladning
- Gardintrailere efter en trækker er vejen frem for Esbjerg-virksomhed
- Tyve tog jernplader fra plads i Allerød
- Dynamiske skilte skal stoppe spøgelsesbilister ved Øresundsbron
- Lastbilsælger udvikler løsning til udvendig opbevaring af handsker og træsko

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst