Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Fire-akslet lastbil er opbygget med kran og wirehejs

Fredag 4. marts 2022 kl: 12:03
Af: Redaktionen

Fire-akslet lastbil er opbygget med kran og wirehejs

Oles nye autobil, er de første linier i en børnesang. Men hos Arkil A/S har de en Ole, der har fået en ny bil i en noget anden målestok en legetøjsbilen i børnesangen. Det er tale om en fire-akslet Volvo FMX med tridem-bogie opbygget med kran og wirehejs

Kranen, som chauffør Ole skal håndtere i sit daglige arbejde hos entreprenørviksomheden, er en Hiab X-HiPro 262 EP-5 XSD - en stykgodskran, der på den nye Volvo FMX er monteret lige bag førerhuset.
Med sine fem hydrauliske udskud rækker den 15,1 meter. Der er XS-Drive radiostyring på kranen med eksempelvis ASC (Automatic Speed Control), der øger løftekapaciteten, hvis belastningen er over 90 procent og nedsætter tilsvarende hastigheden. 


Hejset er et Sawo CLF326S-3W-wirehejs med en tipkapacitet på 22 ton og alu-afdækning. Der er platform bag førerhus med stige.


Arkil A/S er én af de store entreprenørvirksomheder i Danmark med godt 2.000 ansatte i Danmark og udlandet. Koncernen udfører alsidige entreprenørprojekter over hele landet - anlægsarbejde, havnebyggeri, fundering, tunnelering og store kabelprojekter samt infrastruktur.




Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst