VOGNMANDSORGANISATION TIL TRANSPORTNYHEDERNE.DK:
Erik Østergaard, der er administrerende direktør i vognmandsorganisationen DTL har over for transportnyhederne.dk uddybet, hvorfor han støtter 3F’s vurderinger af, at udenlandske chauffører overtager danske chaufførers arbejde i den aktuelle corona-situation, hvor transportarbejdet i Danmark fortsætter på samme niveau, samtidig med, at flere og flere chauffører bliver sendt hjem eller direkte sagt op
- Det korte af det lange er, at der er dele af erhvervet, der sender folk hjem samtidig med, at der køres cabotagekørsel i Danmark, siger Erik Østergaard.
Erik Østergaard siger til transportnyhederne.dk, at når DTL siden den gang i marts er i kontakt med medlemmer over hele Danmark, er det først og fremmest spørgsmål om arbejdsdeling, hjemsendelse eller opsigelse - og hvordan virksomhederne kan få del af den bevilligede støtte fra Staten, der bliver stillet.
- Det bekræfter 3F’s udmelding, siger Erik Østergaard og henviser til 3F’s melding om stigende ledighed blandt lastbilchauffører.
Erik Østergaard stiller derfor spørgsmålet:
Skal støtten, som den er tænkt, gå til danske virksomheder og lønmodtagere, eller skal den indirekte også gå til udenlandske virksomheder?
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Udspil skal styrke beskyttelsen af kritisk infrastruktur
- To store batterimoduler kan lagre energi til tre-fire færgeture
- 17 millioner pakker er sendt til Danmark fra webshop'er uden for EU
- Vejspærring i Aarhus skabte lange køer
- Vognmand i Himmerland hentede tre-akslet city asfalt tip-trailer I Østjylland
- Politiet tjekkede studentervogne
- Rumænsk chauffør var påvirket - politiet beslaglagde hans lastbil
- Vognmandsorganisation roser nye regler
- Kvinde skal i fængsel for at have kørt lastbil uden kørekort
- - Flere situationer er uafklarede
- Nyt cirkulære lægger nye retningslinjer for vejafgifsbøder
- Det er en stor sejr
Skriv din kommentar:
- Er det samfundsmæssigt forsvarligt
Torsdag 2. april 2020 kl: 12:43
Af: Jesper ChristensenErik Østergaard, der er administrerende direktør i vognmandsorganisationen DTL har over for transportnyhederne.dk uddybet, hvorfor han støtter 3F’s vurderinger af, at udenlandske chauffører overtager danske chaufførers arbejde i den aktuelle corona-situation, hvor transportarbejdet i Danmark fortsætter på samme niveau, samtidig med, at flere og flere chauffører bliver sendt hjem eller direkte sagt op
- Det korte af det lange er, at der er dele af erhvervet, der sender folk hjem samtidig med, at der køres cabotagekørsel i Danmark, siger Erik Østergaard.
Siden S-Regeringen på den ene side indførte restriktioner for at dæmme op for spredning af corona-virus, indførte S-Regeringen med støtte fra Folektingets partier også en række støtteordninger, der skulle hjælpe danske virksomheder til at komme gennem de aktuelle udfordringerne og problemer.
Erik Østergaard siger til transportnyhederne.dk, at når DTL siden den gang i marts er i kontakt med medlemmer over hele Danmark, er det først og fremmest spørgsmål om arbejdsdeling, hjemsendelse eller opsigelse - og hvordan virksomhederne kan få del af den bevilligede støtte fra Staten, der bliver stillet.
- Det bekræfter 3F’s udmelding, siger Erik Østergaard og henviser til 3F’s melding om stigende ledighed blandt lastbilchauffører.
Erik Østergaard stiller derfor spørgsmålet:
Skal støtten, som den er tænkt, gå til danske virksomheder og lønmodtagere, eller skal den indirekte også gå til udenlandske virksomheder?
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Udspil skal styrke beskyttelsen af kritisk infrastruktur
- To store batterimoduler kan lagre energi til tre-fire færgeture
- 17 millioner pakker er sendt til Danmark fra webshop'er uden for EU
- Vejspærring i Aarhus skabte lange køer
- Vognmand i Himmerland hentede tre-akslet city asfalt tip-trailer I Østjylland
- Politiet tjekkede studentervogne
- Rumænsk chauffør var påvirket - politiet beslaglagde hans lastbil
- Vognmandsorganisation roser nye regler
- Kvinde skal i fængsel for at have kørt lastbil uden kørekort
- - Flere situationer er uafklarede
- Nyt cirkulære lægger nye retningslinjer for vejafgifsbøder
- Det er en stor sejr
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




