BRANCHEORGANISATION KOMMENTERER V-FORSLAG OM GRÆNSEKONTROL:
Michael Svane, der er branchedirektør i DI Transport, reagerer på Venstre og statsminister Lars Løkke Rasmussens forslag om permanent grænsekontrol. - Det er klart, at der i særlige tilfælde kan være behov en midlertidig grænsekontrol for at håndtere situationer, som den vi så med flygtningekrisen. Der må vi bero os på myndighedernes konkrete vurdering, siger Michael Svane
- Men det er et skridt i den helt forkerte retning, hvis vi i Danmark indfører permanent grænsekontrol inden for Schengen. Vi risikerer at skade mobiliteten for både virksomheder og borgere - og svække den fri bevægelighed i Europa. Her så vi hellere, at politikerne i endnu højere grad sætter ind på at styrke Europas ydre grænser for at håndtere de fælles udfordringer med eksempelvis migration, siger han videre.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Motorvejstilslutning ved Horsens spærres i en måned efter nytår
- Tysk pakkedistributør kører med el-lastbiler efter en kilometermodel
- Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes
Skriv din kommentar:
- Det er et skridt i den helt forkerte retning
Tirsdag 21. maj 2019 kl: 11:26
Af: RedaktionenMichael Svane, der er branchedirektør i DI Transport, reagerer på Venstre og statsminister Lars Løkke Rasmussens forslag om permanent grænsekontrol. - Det er klart, at der i særlige tilfælde kan være behov en midlertidig grænsekontrol for at håndtere situationer, som den vi så med flygtningekrisen. Der må vi bero os på myndighedernes konkrete vurdering, siger Michael Svane
- Men det er et skridt i den helt forkerte retning, hvis vi i Danmark indfører permanent grænsekontrol inden for Schengen. Vi risikerer at skade mobiliteten for både virksomheder og borgere - og svække den fri bevægelighed i Europa. Her så vi hellere, at politikerne i endnu højere grad sætter ind på at styrke Europas ydre grænser for at håndtere de fælles udfordringer med eksempelvis migration, siger han videre.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Motorvejstilslutning ved Horsens spærres i en måned efter nytår
- Tysk pakkedistributør kører med el-lastbiler efter en kilometermodel
- Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




