Transportorganisationer fra øst og vest skriver til EU-Parlamentet
Onsdag 3. april 2019 kl: 10:36
Af: RedaktionenVognmandsorganisationerne bag NLA i Bruxelles - de skandinaviske organisationer SÅ, DTL og NLF - har sammen med den tjekkiske organisation Cesmad Bohemia, den slovakiske organisation Cesmad Slovakia, den tyske organisation BGL e.v. samt den franske organisation FNTR sendt en fælles erklæring til medlemmerne i EU-Prlamentet. Organisationerne vi have de europæiske politikere til at tage et ansvar for EU’s fremtidige transportpolitik
Erklæringen viser, at der er enighed mellem organisationer fra både Vest- og Østeuropa om at stå offentligt sammen om en meget skarp udtalelse, der kort kan formuleres: Nok er nok - parlamentsmedlemmerne må tage et ansvar.
Derudover er udtalelsen også et oplæg til den kommende valgkamp om pladserne i EU-Parlamentet. Valget finder sted sidst i maj.
De otte organisationer skriver(dansk oversættelse):
Otte europæiske transportforeninger vil gøre op med dødvandet for mobilitetspakken: Det er tid at handle
Endnu engang har EU-Parlamentet måttet udsætte afstemningen om de tre vigtige temaer i mobilitetspakke 1 om cabotage, køre- og hviletid samt udstationering af arbejdstagere.
Vores organisationer, der repræsenterer operatører over hele EU, ønsker hermed at udtrykke vores dybe bekymring over, at en hel industri i EU's indre marked bliver holdt som gidsler af grupper af parlamentsmedlemmer, som tydeligvis anvender procedurereglerne til at forsinke eller komplicere afstemningsprocedurerne.
EU's indre marked for vejtransport har behov for at få nye, harmoniserede regler, der kan leve op til nutidens udfordringer og krav. Europa-Parlamentet spænder ben for denne mulighed. Det sandsynlige resultat vil være et endnu større kludetæppe af nationale regler, som vil øge de administrative byrder og komplicere de grænseoverskridende operationer.
Vi opfordrer til, at der bliver arbejdet for en egentlig afstemning i Parlamentet. Dette vil gøre det muligt at fortsætte behandlingen af temaerne i det nye, kommende parlament og fortsætte forhandlingerne i ministerrådet efter Rådets brede tilgang til sagen i december 2018.
Den originale tekst er på engelsk og kan ses her:
Eight European Transport Associations call for end to dead-lock on Mobility Package: Time to act
Once again the European Parliament has had to postpone the vote on the three important files in the Mobility Package 1 on cabotage, driving and rest time and posting of workers.
Our associations, representing operators all over the EU, want to express our deep concern that a whole industry of the EU Internal Market is being held hostage by groups of MEPs who are clearly using the rules of procedures to delay or complicate the voting procedures.
The EU Internal Market for road transport needs new, harmonized rules to face todays challenges and demands. The European Parliament is jeopardizing this possibility. The likely outcome will be an even greater patchwork of national rules, which will increase the administrative burden and complicate cross border operations.
We urge you to work for a vote in the Parliament. This will allow the files to proceed into the new Parliament and negotiations with the Council, following the General Approach by Council from December 2018.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Herfølge-vognmand har hentet to-akslet link-trailer i Hedensted
- Danskbaseret transportkoncern er ny olympisk logistik- og transportpartner
- Pickup'er er leveret med sneplov og saltspreder
- Fredag 7. november 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Lastbilanlæg i Malmö lukker efter tre år
- Britisk rederi-koncern udvider kapaciteten til og fra Tilbury øst for London
- Omsætningen steg hos dansk rederikoncern
- Ny EU-aftale om CO2-beregning er en god nyhed
- Antallet af konkurser faldt i oktober - med store forskelle mellem regioner og brancher
- Ny fabrik i Fredericia skal håndtere tre millioner dåser og flasker - dagligt
- Rederikoncern vil skære sine omkostninger ned med 300 millioner kroner
- Øresundshavn tester rengøringsrobot til containere
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





