VOGNMANDSORGANISATION OM POSTUNDERSKUD:
Er der en voksen til stede? Er der bare ét parti i Folketinget, der er klar til at smække kassen i og trække stikket? Sådan spørger DTL’s administrerende direktør Erik Østergaard efter, at den svensk-danske postkoncern, PostNord fredag fremlagde endnu en årsrapport med et stort underskud
PostNord er igen kommet ud med et milliard-underskud, og igen er det først og fremmest den danske del af selskabet, der klarer sig dårligt.
- Det er helt uacceptabelt, det kan ikke fortsætte sådan her, siger DTL - Danske Vognmænds administrerende direktør, Erik Østergaard, og fortsætter:
- PostNord bidrager hver eneste dag til en skævvridning af markedet. Hver evig eneste dag sættes private, selvstændige vognmænd ringere i en unfair konkurrence, og det sker ikke bare med de danske politikeres billigelse - det sker faktisk også for skatteydernes penge. For igen og igen er der blevet hældt milliardbeløb i den synkende skude.
Erik Østergaard sammenligner PostNord med passagerskibet Titanic, der var bygget til ikke at kunne synke, men alligevel sank, da det sejlede på et isbjerg i natten mellem 14. og 15. april 1912. 710 ud af 2.224 ombord blev reddet.
- Situationen er bizar. Det meste af PostNord tager vand ind, store dele ligger langt under havoverfladen. Men alligevel sidder ledelsen sammen med politikerne i restauranten og lader musikken spille og champagnen flyde. Det er surrealistisk at være vidne til. Jeg efterlyser, at blot ét folketingsmedlem, bare ét parti, siger højt og tydeligt: Nu må den her galskab stoppe. Vi kan ikke blive ved med at smide gode penge efter dårlige. Er der overhovedet en voksen til stede, spørger Erik Østergaard og fortsætter:
- Det er mig helt ubegribeligt, at man - særligt under en borgerlig regering - ser igennem fingre med, at private virksomheder bliver udkonkurreret at et dybt kriseramt offentligt selskab for skatteydernes regning. DTL - Danske Vognmænd kommer til at opretholde presset på Christiansborg for at få stoppet denne farce, slutter Erik Østergaard.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Motorvejstilslutning ved Horsens spærres i en måned efter nytår
- Tysk pakkedistributør kører med el-lastbiler efter en kilometermodel
- Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes
Skriv din kommentar:
PostNord synker som et andet Titanic
Fredag 1. februar 2019 kl: 15:30
Af: RedaktionenEr der en voksen til stede? Er der bare ét parti i Folketinget, der er klar til at smække kassen i og trække stikket? Sådan spørger DTL’s administrerende direktør Erik Østergaard efter, at den svensk-danske postkoncern, PostNord fredag fremlagde endnu en årsrapport med et stort underskud
PostNord er igen kommet ud med et milliard-underskud, og igen er det først og fremmest den danske del af selskabet, der klarer sig dårligt.
- Det er helt uacceptabelt, det kan ikke fortsætte sådan her, siger DTL - Danske Vognmænds administrerende direktør, Erik Østergaard, og fortsætter:
- PostNord bidrager hver eneste dag til en skævvridning af markedet. Hver evig eneste dag sættes private, selvstændige vognmænd ringere i en unfair konkurrence, og det sker ikke bare med de danske politikeres billigelse - det sker faktisk også for skatteydernes penge. For igen og igen er der blevet hældt milliardbeløb i den synkende skude.
Erik Østergaard sammenligner PostNord med passagerskibet Titanic, der var bygget til ikke at kunne synke, men alligevel sank, da det sejlede på et isbjerg i natten mellem 14. og 15. april 1912. 710 ud af 2.224 ombord blev reddet.
- Situationen er bizar. Det meste af PostNord tager vand ind, store dele ligger langt under havoverfladen. Men alligevel sidder ledelsen sammen med politikerne i restauranten og lader musikken spille og champagnen flyde. Det er surrealistisk at være vidne til. Jeg efterlyser, at blot ét folketingsmedlem, bare ét parti, siger højt og tydeligt: Nu må den her galskab stoppe. Vi kan ikke blive ved med at smide gode penge efter dårlige. Er der overhovedet en voksen til stede, spørger Erik Østergaard og fortsætter:
- Det er mig helt ubegribeligt, at man - særligt under en borgerlig regering - ser igennem fingre med, at private virksomheder bliver udkonkurreret at et dybt kriseramt offentligt selskab for skatteydernes regning. DTL - Danske Vognmænd kommer til at opretholde presset på Christiansborg for at få stoppet denne farce, slutter Erik Østergaard.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Motorvejstilslutning ved Horsens spærres i en måned efter nytår
- Tysk pakkedistributør kører med el-lastbiler efter en kilometermodel
- Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




