VOGNMANDSORGANISATION OM POSTUNDERSKUD:
Er der en voksen til stede? Er der bare ét parti i Folketinget, der er klar til at smække kassen i og trække stikket? Sådan spørger DTL’s administrerende direktør Erik Østergaard efter, at den svensk-danske postkoncern, PostNord fredag fremlagde endnu en årsrapport med et stort underskud
PostNord er igen kommet ud med et milliard-underskud, og igen er det først og fremmest den danske del af selskabet, der klarer sig dårligt.
- Det er helt uacceptabelt, det kan ikke fortsætte sådan her, siger DTL - Danske Vognmænds administrerende direktør, Erik Østergaard, og fortsætter:
- PostNord bidrager hver eneste dag til en skævvridning af markedet. Hver evig eneste dag sættes private, selvstændige vognmænd ringere i en unfair konkurrence, og det sker ikke bare med de danske politikeres billigelse - det sker faktisk også for skatteydernes penge. For igen og igen er der blevet hældt milliardbeløb i den synkende skude.
Erik Østergaard sammenligner PostNord med passagerskibet Titanic, der var bygget til ikke at kunne synke, men alligevel sank, da det sejlede på et isbjerg i natten mellem 14. og 15. april 1912. 710 ud af 2.224 ombord blev reddet.
- Situationen er bizar. Det meste af PostNord tager vand ind, store dele ligger langt under havoverfladen. Men alligevel sidder ledelsen sammen med politikerne i restauranten og lader musikken spille og champagnen flyde. Det er surrealistisk at være vidne til. Jeg efterlyser, at blot ét folketingsmedlem, bare ét parti, siger højt og tydeligt: Nu må den her galskab stoppe. Vi kan ikke blive ved med at smide gode penge efter dårlige. Er der overhovedet en voksen til stede, spørger Erik Østergaard og fortsætter:
- Det er mig helt ubegribeligt, at man - særligt under en borgerlig regering - ser igennem fingre med, at private virksomheder bliver udkonkurreret at et dybt kriseramt offentligt selskab for skatteydernes regning. DTL - Danske Vognmænd kommer til at opretholde presset på Christiansborg for at få stoppet denne farce, slutter Erik Østergaard.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Rumænsk chauffør kan se frem til bøde på 30.000 kroner
- Transportvirksomhed i Kolding med over 100 medarbejdere er gået konkurs
- Antallet af nyregistrerede varebiler er faldet
- Antallet af nyregistrerede lastbiler steg markant i juni
- Grønberg-virksomhed med fokus på træ har fået to nye fire-akslede forvogne
- Landbrugsvirksomhed kan transportere afgrøder i ny fire-akslet tip-trailer
- 50-årig mand stjal klokker ved jernbaneoverkørsler
- Hundefører så tung lastbil på vejen
- Transportcenter får besøg af 63 EU-transportattacheer
- Næste uge gennemfører Motorstyrelsen en større kontrol på Fyn
- Lastbil- og bus leverandør udnævner to nye direktører
- Politiet tjekkede dyretransporter på Bornholm
Skriv din kommentar:
PostNord synker som et andet Titanic
Fredag 1. februar 2019 kl: 15:30
Af: RedaktionenEr der en voksen til stede? Er der bare ét parti i Folketinget, der er klar til at smække kassen i og trække stikket? Sådan spørger DTL’s administrerende direktør Erik Østergaard efter, at den svensk-danske postkoncern, PostNord fredag fremlagde endnu en årsrapport med et stort underskud
PostNord er igen kommet ud med et milliard-underskud, og igen er det først og fremmest den danske del af selskabet, der klarer sig dårligt.
- Det er helt uacceptabelt, det kan ikke fortsætte sådan her, siger DTL - Danske Vognmænds administrerende direktør, Erik Østergaard, og fortsætter:
- PostNord bidrager hver eneste dag til en skævvridning af markedet. Hver evig eneste dag sættes private, selvstændige vognmænd ringere i en unfair konkurrence, og det sker ikke bare med de danske politikeres billigelse - det sker faktisk også for skatteydernes penge. For igen og igen er der blevet hældt milliardbeløb i den synkende skude.
Erik Østergaard sammenligner PostNord med passagerskibet Titanic, der var bygget til ikke at kunne synke, men alligevel sank, da det sejlede på et isbjerg i natten mellem 14. og 15. april 1912. 710 ud af 2.224 ombord blev reddet.
- Situationen er bizar. Det meste af PostNord tager vand ind, store dele ligger langt under havoverfladen. Men alligevel sidder ledelsen sammen med politikerne i restauranten og lader musikken spille og champagnen flyde. Det er surrealistisk at være vidne til. Jeg efterlyser, at blot ét folketingsmedlem, bare ét parti, siger højt og tydeligt: Nu må den her galskab stoppe. Vi kan ikke blive ved med at smide gode penge efter dårlige. Er der overhovedet en voksen til stede, spørger Erik Østergaard og fortsætter:
- Det er mig helt ubegribeligt, at man - særligt under en borgerlig regering - ser igennem fingre med, at private virksomheder bliver udkonkurreret at et dybt kriseramt offentligt selskab for skatteydernes regning. DTL - Danske Vognmænd kommer til at opretholde presset på Christiansborg for at få stoppet denne farce, slutter Erik Østergaard.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Rumænsk chauffør kan se frem til bøde på 30.000 kroner
- Transportvirksomhed i Kolding med over 100 medarbejdere er gået konkurs
- Antallet af nyregistrerede varebiler er faldet
- Antallet af nyregistrerede lastbiler steg markant i juni
- Grønberg-virksomhed med fokus på træ har fået to nye fire-akslede forvogne
- Landbrugsvirksomhed kan transportere afgrøder i ny fire-akslet tip-trailer
- 50-årig mand stjal klokker ved jernbaneoverkørsler
- Hundefører så tung lastbil på vejen
- Transportcenter får besøg af 63 EU-transportattacheer
- Næste uge gennemfører Motorstyrelsen en større kontrol på Fyn
- Lastbil- og bus leverandør udnævner to nye direktører
- Politiet tjekkede dyretransporter på Bornholm
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |