Fire-akslet gardintrailer er godkendt til 35 ton gods
Fredag 25. januar 2019 kl: 11:57
Af: Redaktionen
Trailermærket Kel-Berg, der forhandles af Lastas i Hendested har lanceret en ny fire-akslet gardintrailer, som er godkendt til 35 tons gods, har truckbeslag, er XL-godkendt, og som dermed giver større sikkerhed
![]() |
For at opnå XL-godkendelse skal traileren have særlig forstærket forsmæk, gardiner og bagdøre.
Traileren har tre forskydelige sidestolper med bræddeholdere i hver side. De løber i tagvange i slagfaste plastruller med stålkuglelejer, der låses i faste positioner under kørsel. Bunden er udført i hårdttræsplanker lagt i omega profiler, der er er godkendt til 9 tons truck. Selv om traileren er XL-godkendt, og godset derfor ikke nødvendigvis skal surres, er der monteret fire binderinge i for- og bagende, 13 sæt 2,5 tons binderinge i kantskinne og 3 gange 6 stk. 80 x 50 mm sokler, der flugter på tværs, så man kan sikre, at godset ikke forskyder sig under kørslen.
Der er også mulighed for at få monteret Flex-Strap systemet, der gør det nemt for chaufføren at sikre lasten med fleksible stropper. Traileren kan leveres med truckbeslag til medbringertruck.
Der er flere løsninger på gardinlukning af traileren fra standard til eksempelvis speed oplukning, som er monteret på alu-profiler med rulleleje i top og i bund, så chaufføren ved hjælp af et par håndtag i venstre side hurtigt kan åbne og lukke presenningen.
Traileren har skydetag med 70 procent åbning monteret på kraftige forbukkede alumuniumsvanger. Vridningsstabil forvange samt opklapbar bagvange, monteret med gasfjedre. Bagvangen følger med frem og kan låses i åben stilling.
Kel-Berg gardintraileren bliver leveret med fire 9 tons luftaffjedrede SAF- eller BPW-aksler med skive- eller tromlebremser og hæve-/sænk ventil. Man kan frit vælge lift-aksler på alle aksler samt selvstyrende aksel på fjerde aksel eller mekanisk tvangsstyring af den bageste aksel.
Chassiset er et letvægtschassis med længdevanger opsvejst i I-profil med stærke tværvanger og forstærkninger. Chassiset er KTL-lakeret, som giver en 100 procent dækning og dermed effektiv rustbeskyttelse på selv meget detaljerede og delvist lukkede emner. Coatingen foregår ved at emnet nedsænkes i et kar, hvor elektricitet sikrer en præcis og ensartet lagtykkelse.

.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Svensk-dansk postkoncern udsteder endnu en grøn obligation
- Ny slamsuger til udlejning er med fire luftaffjedrede aksler
- Postkoncern har genoptaget leveringerne til USA og Puerto Rico for alle kunder
- Forkerte toldangivelser koster virksomhed efterregning på 481.000 kroner
- Energiselskab lancerer ny app til opladning i Danmark og Europa
- Logistik-virksomhed i Horsens bliver en del af bornholmsk koncern
- Afskaffelse af modregning får flere ældre til at blive på arbejdsmarkedet
- Motor med stop/start-funktion kan reducere brændstofforbrug og CO2-udledning under kørsel
- Lastbilforhandler ændrer sin organisation for at styrke fokus på kunderne
- Elektriske lastbiler fra Vestsverige runder 250 millioner kilometer
- Dansk rederi sælger 23 år gammelt skib og indsætter et lidt større på Middelhavnsrute
- Stort færgerederi køber Østersøens nordligste færgerute med CO2-neutral drift
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)





