Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Ny web-side guider frem til flybilletter

Tirsdag 11. juni 2019 kl: 14:08
Af: Redaktionen

En række personer med indsigt i flypassagerrettigheder sætter navn på de flyselskaber, der scorer højst på parametre som service og klimavenlighed. På en ny web-side - flyhjaelp.dk - har de lavet en trin-for-trin guide, som kan hjælpe forbrugerne med at finde de bedste og billigste billetter

Siden vil ifølge Flyhjælp kunne hjælpe med følgende spørgsmål:
Hvilket flyselskab skal jeg vælge, hvis jeg vil undgå forsinkelser og flyve med et selskab, der kæmper for at begrænse udledningen af CO2? 


Folkene bag Flyhjælp har haft regnearkene fremme og lavet en trin-for-trin-guide, som gør det nemmere for forbrugerne at finde vej til de bedste billetter.


Skandinaviens bedste flyselskaber 2019
I vurderingen af flyselskaberne bliver der taget højde for parametre som:
  • hvad tidligere kunder synes om flyselskabet
  • hvor villige flyselskaberne er til at udbetale berettiget kompensation
  • hvor meget flyselskabets flåde forurener (baseret på data fra EU-kommissionen).

- Flyselskaberne er vidt forskellige. Nogle garanterer en førsteklasses serviceoplevelse, mens andre går mere op i at begrænse udledningen af CO2. Som noget helt nyt har vi derfor udviklet en trin-for-trin-guide, der skal give forbrugerne mulighed for at spørge sig selv: Hvilket flyselskab vil jeg gerne rejse med?, siger Alex Kirkeberg hos Flyhjælp.


Trin-for-trin-guiden beskriver også, hvor du finder de bedste tilbud. En stor prisanalyse foretaget af Momondo viser for eksempel, at det er billigst at købe flybilletter til en europæisk destination torsdag aften eller en tirsdag morgen, 44 dage før man skal af sted. På siden kan man også læse, hvordan man undgår travlhed i lufthavnen og de rettigheder, man bør skrive sig bag øret, inden man tager af sted mod lufthavnen.


Fakta:
Et flyselskab har en forplejningspligt, hvis man oplever en forsinkelse eller aflysning på over to timer. Dette betyder, at man har krav på at få mad og drikke samt mulighed for telefonopkald og adgang til e-mail på flyselskabets regning




Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Lufthavn på Djursland holdt passagertallet
- Kurervirksomhed er kåret som en af verdens bedste arbejdspladser
- Nordjylland får direkte flyforbindelse til Norditalien
- Danskbaseret transportkoncern er ny olympisk logistik- og transportpartner
- Passagertallet satte rekord i lufthavn ved Limfjorden
- Luftfragtfirma opgraderer til større fragtfly i Billund
- Midtjysk lufthavn nåede 278.251 passagerer i oktober
- Postkoncern har genoptaget leveringerne til USA og Puerto Rico for alle kunder
- Investeringsplan har mange spændende elementer for udvikling af luftfarten
- Transportpakke skal støtte mere bæredygtig luft- og søfart
- Lufthavn i Karup har fået ny bestyrelse med færre medlemmer
- Transportselskab har offentliggjort sin første årsrapport som transportselskab

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst