KØRE- OG HVILETIDSDATA:

Efter længere tids udvikling er it-virksomheden DigiTach, der tilbyder løsninger til behandling af data fra digitale tachografer, klar med et 100 procent selvudviklet rapport- og it-system, der giver brugerne let læselige rapporter, så de hurtigt kan tage få styr på aktuelle udfordringer i forhold til konsekvenserne
Det nye system blev fornyligt rullet ud til DigiTach’s kunder, som har meldt til bage med mange positive kommentarer. Det nye system højner brugeroplevelsen og forenkler håndteringen af tachograf-data endnu mere.
DigiTach peger på, at der er et behov for at investere kraftigt i tachograf-rapporter, da det nogle gange sker, at tachograf-data bliver nedprioriteret i en travl hverdag hos transportvirksomhederne. Selvom det kan være svært at finde tiden til at fordybe sig i komplicerede rapporter eller analyseprogrammer, kan det blive endnu sværere og bekosteligt, hvis ikke virksomhederne finder og får minimeret eventuelle overtrædelser af køre- og hviletidsreglerne. Derfor er det vigtigt, at rapporterne nemme at læse og overskue.
Med udgangspunkt i kunders ønsker og i en forståelse for, hvordan de bruger rapporterne, har DigiTach skabt et system, der leverer overskuelige rapporter - eksempelvis med tydelig illustration af overtrædelsestype, tidspunkt og konsekvens. Ved hjælp af farver kan brugeren se, om overtrædelsen er inden for bagatelgrænsen, bøde eller frakendelse af førerretten.
- Jeg er glad for de mange positive tilbagemeldinger, vi har fået. Det har været en længere proces, og jeg tror på at brugervenligheden i rapporterne er på et hidtil uset niveau, siger indehaver og administrerende direktør i DigiTach, Vandy Bæk Thorsen.
Han forklarer, at alle DigiTachs kunders tachograf-data samles i ét it-system. Med implementeringen af en ny kundedatabase, er det blevet muligt at minde kunderne om endnu flere vigtige deadline. Systemet giver automatisk kunderne besked - og sender ansøgningsskema - fører- og virksomhedskort er ved at udløbe, og nåder det er til til to-års kalibrering af tachografen. Derudover kan systemet minde om udløb af ADR- og EU-bevis.
DigiTach har en filosofi om, at kunderne ikke selv skal bruge tid på selvbetjening. I en tid, hvor det forventes at kunder gør mere selv, får kunderne fremadrettet også fuld service ved DigiTach.
- Lige siden jeg startede DigiTach har tilgangen i virksomheden altid været - nogen vil være de største, andre de billigste. Vi vil være de bedste. Med vores nye system kan vi bibeholde denne position, siger Vandy Bæk Thorsen.
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Herfølge-vognmand har hentet to-akslet link-trailer i Hedensted
- Danskbaseret transportkoncern er ny olympisk logistik- og transportpartner
- Pickup'er er leveret med sneplov og saltspreder
- Fredag 7. november 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Lastbilanlæg i Malmö lukker efter tre år
- Britisk rederi-koncern udvider kapaciteten til og fra Tilbury øst for London
- Omsætningen steg hos dansk rederikoncern
- Ny EU-aftale om CO2-beregning er en god nyhed
- Antallet af konkurser faldt i oktober - med store forskelle mellem regioner og brancher
- Ny fabrik i Fredericia skal håndtere tre millioner dåser og flasker - dagligt
- Rederikoncern vil skære sine omkostninger ned med 300 millioner kroner
- Øresundshavn tester rengøringsrobot til containere
Skriv din kommentar:
Program skaber en farverig oversigt over konsekvenser
Mandag 20. maj 2019 kl: 15:16
Af: Redaktionen
Efter længere tids udvikling er it-virksomheden DigiTach, der tilbyder løsninger til behandling af data fra digitale tachografer, klar med et 100 procent selvudviklet rapport- og it-system, der giver brugerne let læselige rapporter, så de hurtigt kan tage få styr på aktuelle udfordringer i forhold til konsekvenserne
Det nye system blev fornyligt rullet ud til DigiTach’s kunder, som har meldt til bage med mange positive kommentarer. Det nye system højner brugeroplevelsen og forenkler håndteringen af tachograf-data endnu mere.
DigiTach peger på, at der er et behov for at investere kraftigt i tachograf-rapporter, da det nogle gange sker, at tachograf-data bliver nedprioriteret i en travl hverdag hos transportvirksomhederne. Selvom det kan være svært at finde tiden til at fordybe sig i komplicerede rapporter eller analyseprogrammer, kan det blive endnu sværere og bekosteligt, hvis ikke virksomhederne finder og får minimeret eventuelle overtrædelser af køre- og hviletidsreglerne. Derfor er det vigtigt, at rapporterne nemme at læse og overskue.
Med udgangspunkt i kunders ønsker og i en forståelse for, hvordan de bruger rapporterne, har DigiTach skabt et system, der leverer overskuelige rapporter - eksempelvis med tydelig illustration af overtrædelsestype, tidspunkt og konsekvens. Ved hjælp af farver kan brugeren se, om overtrædelsen er inden for bagatelgrænsen, bøde eller frakendelse af førerretten.
- Jeg er glad for de mange positive tilbagemeldinger, vi har fået. Det har været en længere proces, og jeg tror på at brugervenligheden i rapporterne er på et hidtil uset niveau, siger indehaver og administrerende direktør i DigiTach, Vandy Bæk Thorsen.
Han forklarer, at alle DigiTachs kunders tachograf-data samles i ét it-system. Med implementeringen af en ny kundedatabase, er det blevet muligt at minde kunderne om endnu flere vigtige deadline. Systemet giver automatisk kunderne besked - og sender ansøgningsskema - fører- og virksomhedskort er ved at udløbe, og nåder det er til til to-års kalibrering af tachografen. Derudover kan systemet minde om udløb af ADR- og EU-bevis.
DigiTach har en filosofi om, at kunderne ikke selv skal bruge tid på selvbetjening. I en tid, hvor det forventes at kunder gør mere selv, får kunderne fremadrettet også fuld service ved DigiTach.
- Lige siden jeg startede DigiTach har tilgangen i virksomheden altid været - nogen vil være de største, andre de billigste. Vi vil være de bedste. Med vores nye system kan vi bibeholde denne position, siger Vandy Bæk Thorsen.
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Herfølge-vognmand har hentet to-akslet link-trailer i Hedensted
- Danskbaseret transportkoncern er ny olympisk logistik- og transportpartner
- Pickup'er er leveret med sneplov og saltspreder
- Fredag 7. november 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Lastbilanlæg i Malmö lukker efter tre år
- Britisk rederi-koncern udvider kapaciteten til og fra Tilbury øst for London
- Omsætningen steg hos dansk rederikoncern
- Ny EU-aftale om CO2-beregning er en god nyhed
- Antallet af konkurser faldt i oktober - med store forskelle mellem regioner og brancher
- Ny fabrik i Fredericia skal håndtere tre millioner dåser og flasker - dagligt
- Rederikoncern vil skære sine omkostninger ned med 300 millioner kroner
- Øresundshavn tester rengøringsrobot til containere
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




