EU-UDSENDING:
Femern-tunnelen har ifølge EU-repræsentant Pat Cox, der besøgte Danmark tidligere på ugen en afgørende betydning for det fremtidige europæiske transportnet. - Den er højt prioriteret af EU og en vigtig forbedring af transportkorridoren fra Skandinavien til Middelhavet, vurderer EU-kommissionens koordinator for den store nord-syd trafikkorridor - ”Skandinavien - Middelhavet” - som er blandt de vigtigste trafikkorridorer i Europa
Forud for sit besøg hos Femern A/S i Danmark tirsdag 22. januar understregede Pat Cox den vidtrækkende betydning, som projektet vil få for væksten i Europa.
- Femern-tunnelen er et af Europas vigtigste infrastrukturprojekter lige nu. Vi glæder os rigtigt meget til starten af anlægsarbejdet, og den danske regering kan regne med fortsat støtte, sagde Pat Cox.
Den 18 km lange Femern-tunnel mellem Danmark og Tyskland, der bliver verdens længste sænketunnel, vil bidrage til en markant forbedring af Europas infrastruktur. Den vil give Europa en ny, hurtig og fleksibel forbindelse mellem Skandinavien og Centraleuropa, og gøre det muligt at rejse fra København til Hamborg på under tre timer i tog. I dag tager rejsen 4,5 timer.
- Vi er glade for at være et højt prioriteret anlægsprojekt i Europa, og for den store opbakning og støtte, vi får fra EU, siger Claus F. Baunkjær, der er administrerende direktør i Femern A/S.
- Femern-tunnelen er ikke alene en forbindelse mellem Danmark og Tyskland, men også en forbindelse mellem Skandinavien og resten af Europa. Den er en del af fremtidens overordnede europæiske transportnetværk med alle de fordele det vil give når tunnelen åbner, siger han.
Den tidligere formand for EU-Parlamentet Pat Cox blev i 2014 udpeget af EU-kommissionen til koordinator for TEN-T Scandinavian Mediterranean Corridor (Skandinavien - Middelhavet), der strækker sig fra Finland gennem Sverige, Danmark, Tyskland, Østrig og Italien til Malta. Under sit besøg i Danmark mødte Pat Cox også den danske transportminister Ole Birk Olesen (LA).
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Femern Bælt-forbindelsen kan skabe øget risiko for trængsel på veje og jernbaner
- Sikkerhedstest får sikkerhedspris
- International transportkoncern har fået flere elektriske trækkere
- Bilist stødte ind i lastbil i sammenfletning
- En fuckfinger til vejhjælp udløste en sigtelse
- To stjerne og to kors er sendt op på vejene
- Elektrisk varebil bliver billigere
- Fredagens retssag med fire vognmænd er aflyst
- Tørring-vognmand transporterer godset under isoleret tag på city-trailer
- Serbien, Rumænien og Bulgarien tegner sig for flest dødsulykker pr million indbyggere
- Skatteministeriets indsats er ikke tilfredsstillende
- Lastbilchauffør måtte bremse hårdt op for modkørende med langt lys
Skriv din kommentar:
Femern-tunnelen er et af Europas vigtigste infrastrukturprojekter
Torsdag 24. januar 2019 kl: 15:26
Af: RedaktionenFemern-tunnelen har ifølge EU-repræsentant Pat Cox, der besøgte Danmark tidligere på ugen en afgørende betydning for det fremtidige europæiske transportnet. - Den er højt prioriteret af EU og en vigtig forbedring af transportkorridoren fra Skandinavien til Middelhavet, vurderer EU-kommissionens koordinator for den store nord-syd trafikkorridor - ”Skandinavien - Middelhavet” - som er blandt de vigtigste trafikkorridorer i Europa
Forud for sit besøg hos Femern A/S i Danmark tirsdag 22. januar understregede Pat Cox den vidtrækkende betydning, som projektet vil få for væksten i Europa.
- Femern-tunnelen er et af Europas vigtigste infrastrukturprojekter lige nu. Vi glæder os rigtigt meget til starten af anlægsarbejdet, og den danske regering kan regne med fortsat støtte, sagde Pat Cox.
Den 18 km lange Femern-tunnel mellem Danmark og Tyskland, der bliver verdens længste sænketunnel, vil bidrage til en markant forbedring af Europas infrastruktur. Den vil give Europa en ny, hurtig og fleksibel forbindelse mellem Skandinavien og Centraleuropa, og gøre det muligt at rejse fra København til Hamborg på under tre timer i tog. I dag tager rejsen 4,5 timer.
- Vi er glade for at være et højt prioriteret anlægsprojekt i Europa, og for den store opbakning og støtte, vi får fra EU, siger Claus F. Baunkjær, der er administrerende direktør i Femern A/S.
- Femern-tunnelen er ikke alene en forbindelse mellem Danmark og Tyskland, men også en forbindelse mellem Skandinavien og resten af Europa. Den er en del af fremtidens overordnede europæiske transportnetværk med alle de fordele det vil give når tunnelen åbner, siger han.
Den tidligere formand for EU-Parlamentet Pat Cox blev i 2014 udpeget af EU-kommissionen til koordinator for TEN-T Scandinavian Mediterranean Corridor (Skandinavien - Middelhavet), der strækker sig fra Finland gennem Sverige, Danmark, Tyskland, Østrig og Italien til Malta. Under sit besøg i Danmark mødte Pat Cox også den danske transportminister Ole Birk Olesen (LA).
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Femern Bælt-forbindelsen kan skabe øget risiko for trængsel på veje og jernbaner
- Sikkerhedstest får sikkerhedspris
- International transportkoncern har fået flere elektriske trækkere
- Bilist stødte ind i lastbil i sammenfletning
- En fuckfinger til vejhjælp udløste en sigtelse
- To stjerne og to kors er sendt op på vejene
- Elektrisk varebil bliver billigere
- Fredagens retssag med fire vognmænd er aflyst
- Tørring-vognmand transporterer godset under isoleret tag på city-trailer
- Serbien, Rumænien og Bulgarien tegner sig for flest dødsulykker pr million indbyggere
- Skatteministeriets indsats er ikke tilfredsstillende
- Lastbilchauffør måtte bremse hårdt op for modkørende med langt lys
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




