Sværlasttraileren har enkelt udtræk
Torsdag 30. januar 2020 kl: 12:00
Af: Redaktionen
Lastas i Hedensted har leveret en fire-akslet Kel-Berg sværlasttrailer med enkelt udtræk og containerlåse til Vindelsbæk Transport A/S, der har specialiseret sig i specialtransport til vindmølleindustrien, certificerede tank- og kølebiler til kørsel af både mejeri- og slagteriprodukter, entreprenørkørsel af grus og asfalt, samt kornprodukter og kranopgave
Den nye sværlasttrailer er bygget op over et chassis med en centralvange opsvejset i højstyrkestål, hvor sektionerne forskydes inden i hinanden. Det kraftige chassis, der er egnet til tunge opgaver, har tværvanger placeret med 600 mm mellemrum. Ved hver tværvange er der placeret presenningskroge.
Udtrækket er på 7.600 mm med pneumatisk lukkemekanisme, der er opdelt i trin på 1.500 mm.
Til lastsikring har traileren 10 par 5 tons kraftige surringsringe i kantskinnerne og seks gange tre kæpstokhuller. Med traileren hører et kæpstokke-magasin inklusiv 12 kæpstokke.
I bunden, der er udført i 28 mm hårdttræsplanker, har i alt 12 containerlåse, så traileren kan køre med en 40-fods container, to 20-fods containere eller en 20-fods container placeret midt på traileren.
I venstre side er der monteret en Kel-Berg plastpostkasse.
Traileren er leveret med fire ni-tons luftaffjedrede aksler med tromlebremser samt hæve-/sænkeventil. Første aksel er løftbar, mens fjerde aksel er medstyrende drejbar.
Den nye trailer er leveret af Jan Bertelsen fra Lastas Trucks Danmark A/S
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |


.jpg)


