Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Svensk lastbil scorer hattrick i Tyskland

Onsdag 29. maj 2019 kl: 10:52
Af: Redaktionen

Scania R 450 har vundet Green Truck Award 2019 som den mest brændstofnøjsomme og miljøvenlige lastbil i sin klasse. Det er tredie gang i træk, at Scania har fået den grønne pris

Svensk lastbil scorer hattrick i Tyskland
Green Truck 2019 er en sammenligningstest på brændstofforbrug, der gennemføres af de to transportmedier, VerkehrsRundschau og Trucker. I år deltog 13 lastbiler i testen.


Den vindende Scania R 450 havde det bedste gennemsnitlige brændstofforbrug på 23,25 liter diesel per 100 kilometer - 4,30 km/liter - det laveste udslip af drivhusgasser (CO2e) med 738 gram per kilometer, og den højeste gennemsnitshastighed på 80,42 km/t på den 353 kilometer lange teststrækning.


Endnu en Scania-lastbil - en Scanias G 410 - deltog i testen, hvor den blev nummer tre med et gennemsnitligt brændstofforbrug på 24,02 liter diesel per 100 kilometer - 4,16 km/liter - og udslip af drivhusgasser (CO2e) på 762 gram per kilometer.


Lastbilerne, der deltog i testen, kørte med en trailer lastet i forhold til deres udrustning, så totalvægten kom op på 32 ton. Den maksimale motoreffekt var sat til 500. I det lys fandt deltagerne, at en 450 hk motor var mest passende.






Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst