Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Rederier deler pladsen på deres færger

Torsdag 28. november 2019 kl: 20:41
Af: Redaktionen

For at optimere kapacitetsudnyttelsen og reducere miljøpåvirkningen har rederierne DFDS og CLdN indgået to gensidige space charter-aftaler på deres ruter mellem Göteborg i Sverige og Zeebrugge i Belgien

I juni åbnede DFDS en fragtfærgerute mellem Gøteborg i Sverige og Zeebrugge i Belgien, hvor der i øjeblikket er indsat tre fragtfærger i en fartplan med fem ugentlige afgange i hver retning. Da CLdN også sejler mellem de to havne betyder space charter-aftalerne, at kapacitet deles mellem ruterne samtidig med, at al kommerciel aktivitet forbliver under fuld kontrol af hver operatør.


- Vi er glade for at præsentere vores nye space charter-aftaler. De giver mere fleksibilitet, så vi kan reducere den miljømæssige påvirkning og stadig tilbyde i alt ti ugentlige afgange i hver retning på vores to ruter mellem Sverige og Belgien. Det understøtter handel og vores kunders mulighed for at vokse, siger Peder Gellert Pedersen, der er Executive Vice President, DFDS Group, og Head of Ferry Division.


To færger kan levere ti ugentlig afgange
Space charter-aftalerne forventes at træde i kraft 1. januar 2020. Når aftalerne er fuldt implementerede, forventes DFDS og CLdN hver at have én fragtfærge indsat på de respektive ruter mellem Gøteborg og Zeebrugge. DFDS driver endvidere en rute mellem Gøteborg og Ghent i Belgien.


DFDS forventer i 2. kvartal 2020 at erstatte de tre fragtfærger, der nu er indsat på  Gøteborg-Zeebrugge, med én nybygget mega-fragtfærge med en kapacitet på 6.700 banemeter fragt pr. afgang. De færger, som erstattes, forventes anvendt i andre dele af DFDS’ europæiske rutenetværk.




Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
- Hybrid ro/ro-færge til Det Irske Hav bliver testet i Kina
- Rute mellem Esbjerg og England startede for 150 år siden
- Dansk tankskib skal teste moderne sejl
- Havneselskab og tøjkoncern arbejder med mindre CO2-belastning
- Nyt digitalt søkort skal beskytte bi­o­di­ver­si­te­ten i danske farvande
- Giftig kemi fra skibe i kystnære områder får lovgivning i mod sig

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst